Logowanie

Podaj prawidłowy login oraz hasło!
Logowanie przebiegło pomyślnie!

Nie masz jeszcze konta?

Instrukcje BHP dla zakładów fryzjerskich, kosmetyczncy, solarium

Instrukcje BHP dla zakładów fryzjerskich, kosmetyczncy, solarium

Jeżeli prowadzisz zakłady usługowe typu fryzjerstwo, kosmetyka czy solaria, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że miejsca te muszą spełniać wymogi techniczno- budowlane oraz higieniczno- sanitarne. Miejsca pracy powinny być dostosowane zgodnie z zasadami ergonomii, a stanowiska pracy powinny być odpowiednio udokumentowane w postaci instrukcji BHP. Obowiązki te wynikają m.in. z zasad BHP obowiązujących w twoim zakładzie. z przepisów Kodeksu Pracy oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Jakie instrukcje powinieneś zastosować w tego typu usługach i co powinny zawierać, aby spełniały wymogi prawne? Zobacz poniżej zasady BHP obowiązujące w twoim miejscu pracy. 

Znalezionych produktów: 13, strona 1 z 1
1

Strona 1 z 1

 

Jak powinna być sporządzona instrukcja BHP?

Instrukcje BHP są niewątpliwie najważniejszymi dokumentami, które muszą znaleźć się na każdym stanowisku, w tym w placówkach zajmujących się tatuażem i odnową biologiczną. Musisz wiedzieć, że aby spełniały one swoją funkcję, czyli minimalizowały ryzyko wystąpienia zagrożeń poprzez bezpieczną pracę, muszą być one zgodne z rzeczywistością, rzetelne, czytelne oraz wykazywać czynności, które należy podjąć w przypadku wystąpienia awarii. Właściwości te zostaną spełnione, jeżeli przeanalizujesz takie elementy jak: przepisy z zakresu BHP, dokumentację techniczno- eksploatacyjną każdego posiadanego przez ciebie urządzenia oraz ocenę ryzyka zawodowego dla każdego stanowiska. 

Zarówno w salonie fryzjerskim, kosmetycznym oraz w solariach powinny znaleźć się instrukcje, które będą zrozumiałe przez twój personel oraz zasady te będą przez nich spełniane. To zapewni im bezpieczeństwo, a tobie spokojny sen. Musisz wiedzieć, że taka instrukcja powinna zawierać:

  • informacje ogólne, np. wykaz osób upoważnionych do obsługi konkretnych urządzeń (np. w placówkach zajmujących się tatuażem) powinien być dostępny. urządzenia opalającego i natryskarki), stosowane w zakładzie środki ochrony indywidualnej i zbiorowej (np. rękawice, fartuchy) itp.;
  • Podstawowe warunki bezpiecznej pracy - np. zasady BHP obowiązujące w twoim zakładzie. zasady poruszania się po zakładzie;
  • czynności przed rozpoczęciem pracy- np. Sprawdzenie stanu technicznego urządzeń (np. apteczka pierwszej pomocy) jest kluczowe dla bezpieczeństwa. sprzętu do dezynfekcji) oraz przestrzeganie zasad BHP. czy kabel od suszarki nie jest uszkodzony);
  • czynności w trakcie pracy- np. informacja o staranności wykonywanych zadań, zachowaniu ostrożności przy używaniu ostrych narzędzi itp.;
  • czynności po zakończonej pracy- np. wyłączenie urządzeń, uprzątnięcie stanowiska pracy itp.;
  • czynności zabronione- np. palenie w miejscach niedozwolonych, spożywanie alkoholu, używanie niesprawnego sprzętu itp., jest sprzeczne z zasadami BHP w salonie fryzjerskim. 
  • Uwagi końcowe - np. konieczność posiadania apteczki pierwszej pomocy oraz instrukcji BHP. Sprawdź ofertę na instrukcje BHP, aby zapewnić bezpieczne warunki pracy w miejscu pracy. zawierające wykaz czynności, jakie należy podjąć podczas wystąpienia awarii, w tym zasady pierwszej pomocy.

Jakie instrukcje zastosować w kosmetyce, fryzjerstwie i solariach?

Na każdego z twoich pracowników i nie jest istotne czy to jest fryzjer, kosmetyczka, pracownik obsługi solarium, czy sprzątaczka, czai się groźba wystąpienia wypadków lub drobnych zdarzeń. Ryzyko to jest podwyższone, gdy któryś z twoich pracowników nie posiada podstawowej znajomości zasad BHP obowiązujących, bądź je ignoruje. 

Żebyś miał pewność, że instrukcje, które zastosowałeś na danych stanowiskach, są słuszne, musisz przeanalizować wszystkie zagrożenia, jakie mogą wystąpić. Zarówno fryzjerka, pracownik solarium i kosmetyczka najbardziej narażone są na skaleczenia ostrymi narzędziami (nóż, nożyczki, brzytwa), poparzenia sprzętem (suszarka, prostownica, solar), poślizgnięciem się na śliskiej powierzchni (np. w wyniku przypadkowego rozlania płynu oraz zatrucia i oparzenia środkami chemicznymi, ważne jest posiadanie instrukcji pierwszej pomocy. Dodatkowo wiedz, że osoby, które zajmują się bezpośrednią obsługą klienta, narażone są na stres. Wynika to często z agresji klienta i jego nierealnych oczekiwań, które mogą wpływać na warunki pracy w salonie. Te ostatnie zagrożenie, możesz zmniejszyć poprzez regularne szkolenia i ćwiczenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.

W gwoli przypomnienia, instrukcje BHP składają się na ogólne, stanowiskowe oraz dotyczące obsługi maszyn i urządzeń. W tego typu usługach możesz spotkać takie instrukcje jak: BHP w salonie fryzjerskim oraz zasady pierwszej pomocy, które są przeznaczone dla salonów oraz zakładów.

  • instrukcja BHP dla salonu kosmetycznego;
  • Instrukcja BHP dla zakładu fryzjerskiego, przeznaczona dla salonów oraz zakładów, jest niezbędna.
  • instrukcja BHP korzystania z solarium oraz dezynfekcji sprzętu.
  • instrukcja BHP przy obsłudze lampy UV do paznokci.

Egzekwując od pracowników przestrzeganie przez nich zasad BHP, zapewniasz sobie nie tylko czyste sumienie, ale również stałych klientów i konkurencyjność na rynku. Zdrowy i bezpieczny pracownik pracuje efektywniej i staranniej, dzięki czemu przyczynia się do jakości wykonywanych przez was usług. Pracownik pracujący w sposób bezpieczny i higieniczny to dla ciebie również duża oszczędność. Pracując zgodnie z zasadami, zmniejsza ryzyko wystąpienia wypadków i urazów, a ty przy okazji nie musisz wypłacać odszkodowania i chorobowego oraz wynagrodzenia pracownikowi, który zatrudniony został w zastępstwie. Pracownik na chorobowym nie generuje ci zysków, a zatrudnienie nowego łączy się z jego przystosowaniem i szkoleniem BHP dla fryzjerów, aby zapewnić bezpieczne warunki pracy. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy to również gwarancja, że przejdziesz bez najmniejszych przeszkód niezapowiedziane kontrole z sanepidu lub Państwowej Inspekcji Pracy, a co za tym idzie, zaoszczędzisz pieniądze, które byś wydał na kary. Reasumując, stosując zasady BHP w zakładzie pracy, to nie tylko oszczędzasz pieniądze, ale również dbasz o zadowolenie i zdrowie pracowników oraz klientów, co jest istotne w kontekście warunków pracy w salonie. 

Produkt dodany do koszyka
Dodano do koszyka: 1 szt.
×
Produkt dodano do koszyka
(brutto)
(netto)
  • Format znaku / rozmiar

  • Materiał / podłoże

  • Wykonanie / typ

wybierz opcję produktu netto brutto
-
+
×
Nieoczekiwany błąd! Powiadom nas o tym :-)
×
Produkt niedostępny
Przykro nam, ale produkt jest niedostępny ;-(
audio