Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Inżynier utrzymania ruchu
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Inżynier utrzymania ruchu
- Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier utrzymania ruchu
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Inżynier utrzymania ruchu
- Opis metody PN-N-18002
- Przykładowe zagrożenie Inżynier utrzymania ruchu
- Parametry techniczne
Inżynier utrzymania ruchu – ryzyko zawodowe
![Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/produkty/small/03-orz_pn.webp)
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Inżynier utrzymania ruchu – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
![Ocena Ryzyka Zawodowego COVID-19| Ryzyko Zawodowe SARS-COV-2](media/uploads/orz_sars_cov_2.webp)
Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka
![Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/uploads/ocena-ryzyka-zawodowego-opis-2.webp)
ocena ryzyka zawodowego inżyniera utrzymania ruchu
![Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/uploads/ocena-ryzyka-zawodowego-opis-1.webp)
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Inżynier utrzymania ruchu:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
![Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 wersja elektroniczna](media/uploads/wersja-pliki.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 gotowa ksiazka](media/uploads/wersja-gotowa-ksiazka.webp)
Inżynier utrzymania ruchu
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Inżynier utrzymania ruchu, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PN-N-18002.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Inżynier utrzymania ruchu zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PN-N-18002
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Inżynier utrzymania ruchu
Sprawuje nadzór nad utrzymaniem sprawności technicznej maszyn i urządzeń produkcyjnych; planuje, organizuje i nadzoruje ich przeglądy techniczne i remonty.
Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier utrzymania ruchu
- Bieżące monitorowanie pracy i stanu technicznego urządzeń wykorzystywanych w danej działalności produkcyjnej
- Rozwiązywanie problemów technicznych w sytuacjach awaryjnych
- Analiza przyczyn awarii i podejmowanie środków zapobiegawczych
- Planowanie konserwacji, przeglądów i remontów maszyn i urządzeń
- Organizowanie i nadzorowanie pracy brygad utrzymania ruchu
- Współpraca z firmami zewnętrznymi w zakresie serwisu parku maszynowego
- Nadzorowanie wykonywanych przez nie prac
- Współpraca z dostawcami w czasie uruchamiania i odbioru maszyn i urządzeń
- Inicjowanie usprawnień procesu produkcji, udział w realizacji projektów inwestycyjnych i modernizacyjnych
- Planowanie zakupu części zamiennych
- Zarządzanie dokumentacją techniczn
- Szkolenie pracowników w zakresie diagnostyki i naprawy maszyn i urządzeń
PODGLĄD - Inżynier utrzymania ruchu
ryzyko zawodowe PN-N-18002
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 1](media/produkty/medium/03-orz_podglad_1.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 2](media/produkty/medium/03-orz_podglad_2.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 3](media/produkty/medium/03-orz_podglad_3.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 4](media/produkty/medium/03-orz_podglad_4.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 5](media/produkty/medium/03-orz_podglad_5.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 6](media/produkty/medium/03-orz_podglad_6.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 7](media/produkty/medium/03-orz_podglad_7.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 8](media/produkty/medium/03-orz_podglad_8.webp)
![Inżynier utrzymania ruchu ocena ryzyka PN-N-18002 9](media/produkty/medium/03-orz_podglad_9.webp)
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda PN-N-18002
![Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/uploads/metoda-orz.webp)
Inżynier utrzymania ruchu - opis metody PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 występuje w dwóch wersjach. Różnią się matrycą wartościowania ryzyka z podziałem na:
1. skalę pięciostopniową
2. skalę trójstopniową
Opisywna poniżej metoda PN-N-18002 dla stanowiska Inżynier utrzymania ruchu jest metodą w skali pięciostopniowej i taki produkt można tutaj zakupić. Skala pięciostopniowa w odróżnieniu do skali trójstopniowej obejmuje rozszerzone wartościowanie ryzyka, a tym samym jest bardziej dokładna.
W celu oceny zagrożenia stosuje dwa parametry:
1. Prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia
2. Skutki - czyli inaczej ciężkość następstw
Powyższe parametry szacuje się na trzech poziomach: małym, średnim i dużym (ciężkość następstw - skutki) oraz mało prawdopodobne (małe), prawdopodobne (średnie) i wysoce prawdopodobne (duże) - prawdopodobieństwo.
Następnie w celu oszacowania ryzyka stosowana jest pięciostopniowa skala oceny ryzyka zawodowego: bardzo małe, małe, średnie, duże i bardzo duże.
Tabela wartościowania prawdopodobieństwa - PN-N-18002
![Inżynier utrzymania ruchu metodą PN-N-18002 1](media/uploads/orz-metoda-pn-1.webp)
Tabela wartościowania ciężkości następstw - PN-N-18002
![Inżynier utrzymania ruchu metodą PN-N-18002 2](media/uploads/orz-metoda-pn-2.webp)
Po określeniu wartości prawdopodobieństwa i ciężkości następstw, ryzyko określamy zgodnie z poniższą tabelką.
Matryca wartościowania ryzyka - PN-N-18002
![Inżynier utrzymania ruchu metodą PN-N-18002 3](media/uploads/orz-metoda-pn-3.webp)
Określone zgodnie z powyższą matrycą ryzyko dla danego zagrżenia analizujemy zgoznie z ostatnią poniższą tabelką.
Tabela wartościowania ryzyka - PN-N-18002
![Inżynier utrzymania ruchu metodą PN-N-18002 4](media/uploads/orz-metoda-pn-4.webp)
Więcje na temat metody PN-N-18002 znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Inżynier utrzymania ruchu - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Ciężkość następstw - skutki (S): D - Duże
Prawdopodobieństwo (P): M - Mało prawdopodobne
Ryzyko (R): Ś - Średnie
Oznacza to, że na stanowisku Inżynier utrzymania ruchu według metody PN-N-18002 ryzyko jest ŚREDNIE i uznaje się je za dopuszczalne - Zaleca się podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Inżynier utrzymania ruchu metodą PN-N-18002.
![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Inżynier utrzymania ruchu, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Inżynier utrzymania ruchu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Inżynier utrzymania ruchu |
Kod zawodu | 214103 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PN-N-18002 - Polska Norma w skali pięciostopniowej |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Specjaliści nauk fizycznych, matematycznych i technicznych |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |