Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Inżynier mechanik lotniczy
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Inżynier mechanik lotniczy
- Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Inżynier mechanik lotniczy
- Opis metody PN-N-18002
- Przykładowe zagrożenie Inżynier mechanik lotniczy
- Parametry techniczne
Inżynier mechanik lotniczy – ryzyko zawodowe
Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 to wyjątkowa dokumentacja, która ściśle określa ryzyko zawodowe na podanym stanowisku. Jest to kompleksowo przygotowana przez wybitnych specjalistów ocena ryzyka zawodowego oraz opracowana, wzorcowa dokumentacja dla osoby zatrudnionej na stanowisku inżyniera mechanika lotniczego.Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Inżynier mechanik lotniczy – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej nasza dokumentacja została zaktualizowana i rozbudowana o zagrożenie związane z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19). Kupując niniejszą dokumentację możesz mieć pewność, że bez problemu przejdzie ona kontrolę, a treść w będąca przedmiotem tego produktu jest jak najbardziej aktualna w odniesieniu do aktualnych przepisów pracy.Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka
Ocena ryzyka zawodowego na stanowisku Inżynier mechanik lotniczy została przygotowana w oparciu o metodę wg. Polskiej Normy PN-N-18002. Metoda PN-N-18002 jest powszechnie znaną metodą szacowania ryzyka zawodowego. Została ona utworzona w Polsce i jest często stosowana w kraju. Jest uznawana oraz rekomendowana przez organy kontrolujące, między innymi Państwową Inspekcję Pracy, czy Państwową Inspekcję Sanitarną. Co więcej, metoda w polecanej publikacji pokazana jest w bardzo przystępny oraz obrazowy sposób. W dokumentacji zastosowano liczne kolorowe tabelki wartościowania określonych parametrów (skutki czy prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia), taka prezentacja niezbędnych dokumentów pozwoli na bezproblemowy przebieg kontroli przeprowadzony przez organy kontrolujące. Dokumentacja jest bardzo przejrzysta oraz przygotowana w sposób wyczerpujący tematykę zagrożeń dla inżyniera mechanika lotniczego. Jest to kompleksowa ocena ryzyka zawodowego Inżynier mechanik lotniczy. Publikacja Inżynier mechanik lotniczy - ocena ryzyka zawodowego to gwarancja pozytywnego przejścia kontroli z Państwowej Inspekcji Pracy, czy Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Metoda PN-N-18002 dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy została wykorzystana w skali pięciostopniowej. Oznacza to, iż dokumentacja obejmuje rozszerzone wartościowanie ryzyka, co przekłada się na jej większą dokładność. Zakup produktu to pewność poprawnie przygotowanej dokumentacji.ocena ryzyka zawodowego inżyniera mechanika lotniczego
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 uzyskał wiele pozytywnych opinii w branży. Dokumentacja została przygotowana w sposób rzetelny, dokładny, a co najważniejsze, zgodnie z obecnymi przepisami oraz wytycznymi. Produkt spełnia swoje zadanie, żadna z osób, która zakupiła prezentowaną dokumentację nie została ukarana przez organ kontrolujący jakimkolwiek mandatem. Inżynier mechanik lotniczy ryzyko zawodowe metodą PN-N-18002 to godny polecenia produkt przygotowany przez specjalistów, którzy bardzo dobrze znają branżę BHP i posiadają spore doświadczenie w przygotowaniu różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 i nie tylko. Co więcej, produkt dostępny jest w dwóch wariantach: elektronicznym oraz drukowanym. Tylko od Ciebie zależy, na który wariant się zdecydujesz. Wariant elektroniczny umożliwia edycję pliku oraz wielokrotny wydruk, co ważne, dokumentację można pobrać już w kilka minut po zakupie. Na życzenie klienta istnieje możliwość wysłania plików w formacie PDF lub OpenOffice. Wariant drukowany to natomiast wersja dokumentacji, która jest gotowa do przedstawienia w czasie kontroli. Wymaga jedynie podpisu. Dokumentacja ryzyka zawodowego dla Inżynier mechanik lotniczy to fachowo przygotowany produkt, który zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy. Jest to bardzo dokładny zbiór dokumentów, każde zagrożenie znajduje się na osobnej karcie zagrożeń. Produkt dostępny jest w bardzo atrakcyjnej cenie oraz jest gwarancją pomyślnego przebiegu kontroli przez organy kontrolujące. Klient może być pewien, iż dokumentacja została przygotowana przez specjalistów, którzy posiadają ogromną wiedzą oraz doświadczenie w dziedzinie BHP. Z Inżynier mechanik lotniczy - ocena ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 żadna kontrola nie będzie straszna!Dostępne wersje oceny ryzyka dla Inżynier mechanik lotniczy:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
Inżynier mechanik lotniczy
zawartość oceny ryzyka zawodowego
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PN-N-18002.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Inżynier mechanik lotniczy zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PN-N-18002
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Inżynier mechanik lotniczy
Nadzoruje naprawy główne (remonty i naprawy specjalne) oraz modyfikacje statków powietrznych albo ich zespołów i wyposażenia lotniczego. Sprawuje kontrolę nad mechanikami w zakresie wykonywania napraw zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną i przy użyciu właściwych części i materiałów. Poświadcza czynności wykonywane na samolocie zgodnych z obowiązującymi normami europejskimi Part – 66. Zapewnia utrzymanie w technicznej zdatności do lotu statków powietrznych, ich zespołów lub wyposażenia lotniczego.
Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy
- Poświadczanie czynności wykonywanych na samolocie zgodnych z obowiązującymi normami europejskimi Part – 66 w zakresie kategorii C
- Nadzorowanie czynności technicznych na samolocie podczas przeglądów okresowych wyższego rzędu oraz czynności lotniczych na samolocie bezpośrednio przed lotem
- Dokonywanie szczegółowych ocen technicznych statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia pod względem koniecznego zakresu napraw
- Nadzorowanie wykonywania napraw, zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną, we właściwej kolejności, przy zastosowaniu wymaganej technologii oraz przy użyciu właściwych narzędzi, części i materiałów, posiadających ważne dokumenty albo atesty
- Nadzorowanie demontażu statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia przed naprawą i w jej trakcie oraz nadzorowanie montażu ostatecznego po przeprowadzonej naprawie
- Nadzorowanie prowadzenia dokumentacji przebiegu napraw oraz potwierdzanie zarejestrowanych w niej kolejnych operacji technologicznych, wykonanych przez mechaników lotniczych, pod względem zgodności z obowiązującą dokumentacją techniczną, potwierdzanie zastosowania właściwych części i materiałów oraz potwierdzanie całości wykonanych napraw
- Poświadczanie wykonania obsługi okresowej, bieżącej, doraźnej oraz bieżących napraw, łącznie z poświadczaniem bieżącej zdatności do lotu statku powietrznego, jego zespołów i wyposażenia lotniczego
- Nadzorowanie przestrzegania terminów ważności świadectw sprawności technicznej statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia, a także innych dokumentów zezwalających na ich użytkowanie
- Projektowanie podzespołów i części oraz projektowanie procesów wytwarzania i regeneracji podzespołów i części statków powietrznych
- Projektowanie i nadzorowanie procesów poszukiwania niesprawności w instalacjach statków powietrznych
- Współdziałanie w zakresie sprawowania nadzoru nad wykonywaniem napraw z właściwym organem państwowego lotniczego nadzoru technicznego
- Nadzorowanie praktyk kandydatów na mechaników lotniczych obsługi
- Pełnienie obowiązków szefa technicznego grupy lotniczej, grupy obsługi specjalistycznej lub warsztatu (laboratorium) specjalistycznego
- Planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie mechaniki lotniczej
- Prowadzenie prac naukowo-badawczych
- Zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, kontrolowanie przestrzegania przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska
PODGLĄD - Inżynier mechanik lotniczy
ryzyko zawodowe PN-N-18002
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda PN-N-18002
Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody PN-N-18002 zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda PN-N-18002 jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. PN-N-18002 jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.Inżynier mechanik lotniczy - opis metody PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 występuje w dwóch wersjach. Różnią się matrycą wartościowania ryzyka z podziałem na:
1. skalę pięciostopniową
2. skalę trójstopniową
Opisywna poniżej metoda PN-N-18002 dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy jest metodą w skali pięciostopniowej i taki produkt można tutaj zakupić. Skala pięciostopniowa w odróżnieniu do skali trójstopniowej obejmuje rozszerzone wartościowanie ryzyka, a tym samym jest bardziej dokładna.
W celu oceny zagrożenia stosuje dwa parametry:
1. Prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia
2. Skutki - czyli inaczej ciężkość następstw
Powyższe parametry szacuje się na trzech poziomach: małym, średnim i dużym (ciężkość następstw - skutki) oraz mało prawdopodobne (małe), prawdopodobne (średnie) i wysoce prawdopodobne (duże) - prawdopodobieństwo.
Następnie w celu oszacowania ryzyka stosowana jest pięciostopniowa skala oceny ryzyka zawodowego: bardzo małe, małe, średnie, duże i bardzo duże.
Tabela wartościowania prawdopodobieństwa - PN-N-18002
Tabela wartościowania ciężkości następstw - PN-N-18002
Po określeniu wartości prawdopodobieństwa i ciężkości następstw, ryzyko określamy zgodnie z poniższą tabelką.
Matryca wartościowania ryzyka - PN-N-18002
Określone zgodnie z powyższą matrycą ryzyko dla danego zagrżenia analizujemy zgoznie z ostatnią poniższą tabelką.
Tabela wartościowania ryzyka - PN-N-18002
Więcje na temat metody PN-N-18002 znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Inżynier mechanik lotniczy - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Ciężkość następstw - skutki (S): D - Duże
Prawdopodobieństwo (P): M - Mało prawdopodobne
Ryzyko (R): Ś - Średnie
Oznacza to, że na stanowisku Inżynier mechanik lotniczy według metody PN-N-18002 ryzyko jest ŚREDNIE i uznaje się je za dopuszczalne - Zaleca się podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Inżynier mechanik lotniczy metodą PN-N-18002.
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Inżynier mechanik lotniczy |
Kod zawodu | 214408 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PN-N-18002 - Polska Norma w skali pięciostopniowej |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Specjaliści nauk fizycznych, matematycznych i technicznych |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |