Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Inżynier mechanik lotniczy
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Inżynier mechanik lotniczy
- Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Inżynier mechanik lotniczy
- Opis metody PN-N-18002
- Przykładowe zagrożenie Inżynier mechanik lotniczy
- Parametry techniczne
Inżynier mechanik lotniczy – ryzyko zawodowe
![Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/produkty/small/03-orz_pn.webp)
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Inżynier mechanik lotniczy – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
![Ocena Ryzyka Zawodowego COVID-19| Ryzyko Zawodowe SARS-COV-2](media/uploads/orz_sars_cov_2.webp)
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka
![Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/uploads/ocena-ryzyka-zawodowego-opis-2.webp)
ocena ryzyka zawodowego inżyniera mechanika lotniczego
![Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/uploads/ocena-ryzyka-zawodowego-opis-1.webp)
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Inżynier mechanik lotniczy:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
![Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 wersja elektroniczna](media/uploads/wersja-pliki.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 gotowa ksiazka](media/uploads/wersja-gotowa-ksiazka.webp)
Inżynier mechanik lotniczy
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PN-N-18002.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Inżynier mechanik lotniczy zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PN-N-18002
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Inżynier mechanik lotniczy
Nadzoruje naprawy główne (remonty i naprawy specjalne) oraz modyfikacje statków powietrznych albo ich zespołów i wyposażenia lotniczego. Sprawuje kontrolę nad mechanikami w zakresie wykonywania napraw zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną i przy użyciu właściwych części i materiałów. Poświadcza czynności wykonywane na samolocie zgodnych z obowiązującymi normami europejskimi Part – 66. Zapewnia utrzymanie w technicznej zdatności do lotu statków powietrznych, ich zespołów lub wyposażenia lotniczego.
Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy
- Poświadczanie czynności wykonywanych na samolocie zgodnych z obowiązującymi normami europejskimi Part – 66 w zakresie kategorii C
- Nadzorowanie czynności technicznych na samolocie podczas przeglądów okresowych wyższego rzędu oraz czynności lotniczych na samolocie bezpośrednio przed lotem
- Dokonywanie szczegółowych ocen technicznych statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia pod względem koniecznego zakresu napraw
- Nadzorowanie wykonywania napraw, zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną, we właściwej kolejności, przy zastosowaniu wymaganej technologii oraz przy użyciu właściwych narzędzi, części i materiałów, posiadających ważne dokumenty albo atesty
- Nadzorowanie demontażu statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia przed naprawą i w jej trakcie oraz nadzorowanie montażu ostatecznego po przeprowadzonej naprawie
- Nadzorowanie prowadzenia dokumentacji przebiegu napraw oraz potwierdzanie zarejestrowanych w niej kolejnych operacji technologicznych, wykonanych przez mechaników lotniczych, pod względem zgodności z obowiązującą dokumentacją techniczną, potwierdzanie zastosowania właściwych części i materiałów oraz potwierdzanie całości wykonanych napraw
- Poświadczanie wykonania obsługi okresowej, bieżącej, doraźnej oraz bieżących napraw, łącznie z poświadczaniem bieżącej zdatności do lotu statku powietrznego, jego zespołów i wyposażenia lotniczego
- Nadzorowanie przestrzegania terminów ważności świadectw sprawności technicznej statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia, a także innych dokumentów zezwalających na ich użytkowanie
- Projektowanie podzespołów i części oraz projektowanie procesów wytwarzania i regeneracji podzespołów i części statków powietrznych
- Projektowanie i nadzorowanie procesów poszukiwania niesprawności w instalacjach statków powietrznych
- Współdziałanie w zakresie sprawowania nadzoru nad wykonywaniem napraw z właściwym organem państwowego lotniczego nadzoru technicznego
- Nadzorowanie praktyk kandydatów na mechaników lotniczych obsługi
- Pełnienie obowiązków szefa technicznego grupy lotniczej, grupy obsługi specjalistycznej lub warsztatu (laboratorium) specjalistycznego
- Planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie mechaniki lotniczej
- Prowadzenie prac naukowo-badawczych
- Zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, kontrolowanie przestrzegania przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska
PODGLĄD - Inżynier mechanik lotniczy
ryzyko zawodowe PN-N-18002
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 1](media/produkty/medium/03-orz_podglad_1.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 2](media/produkty/medium/03-orz_podglad_2.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 3](media/produkty/medium/03-orz_podglad_3.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 4](media/produkty/medium/03-orz_podglad_4.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 5](media/produkty/medium/03-orz_podglad_5.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 6](media/produkty/medium/03-orz_podglad_6.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 7](media/produkty/medium/03-orz_podglad_7.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 8](media/produkty/medium/03-orz_podglad_8.webp)
![Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka PN-N-18002 9](media/produkty/medium/03-orz_podglad_9.webp)
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda PN-N-18002
![Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002](media/uploads/metoda-orz.webp)
Inżynier mechanik lotniczy - opis metody PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 występuje w dwóch wersjach. Różnią się matrycą wartościowania ryzyka z podziałem na:
1. skalę pięciostopniową
2. skalę trójstopniową
Opisywna poniżej metoda PN-N-18002 dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy jest metodą w skali pięciostopniowej i taki produkt można tutaj zakupić. Skala pięciostopniowa w odróżnieniu do skali trójstopniowej obejmuje rozszerzone wartościowanie ryzyka, a tym samym jest bardziej dokładna.
W celu oceny zagrożenia stosuje dwa parametry:
1. Prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia
2. Skutki - czyli inaczej ciężkość następstw
Powyższe parametry szacuje się na trzech poziomach: małym, średnim i dużym (ciężkość następstw - skutki) oraz mało prawdopodobne (małe), prawdopodobne (średnie) i wysoce prawdopodobne (duże) - prawdopodobieństwo.
Następnie w celu oszacowania ryzyka stosowana jest pięciostopniowa skala oceny ryzyka zawodowego: bardzo małe, małe, średnie, duże i bardzo duże.
Tabela wartościowania prawdopodobieństwa - PN-N-18002
![Inżynier mechanik lotniczy metodą PN-N-18002 1](media/uploads/orz-metoda-pn-1.webp)
Tabela wartościowania ciężkości następstw - PN-N-18002
![Inżynier mechanik lotniczy metodą PN-N-18002 2](media/uploads/orz-metoda-pn-2.webp)
Po określeniu wartości prawdopodobieństwa i ciężkości następstw, ryzyko określamy zgodnie z poniższą tabelką.
Matryca wartościowania ryzyka - PN-N-18002
![Inżynier mechanik lotniczy metodą PN-N-18002 3](media/uploads/orz-metoda-pn-3.webp)
Określone zgodnie z powyższą matrycą ryzyko dla danego zagrżenia analizujemy zgoznie z ostatnią poniższą tabelką.
Tabela wartościowania ryzyka - PN-N-18002
![Inżynier mechanik lotniczy metodą PN-N-18002 4](media/uploads/orz-metoda-pn-4.webp)
Więcje na temat metody PN-N-18002 znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Inżynier mechanik lotniczy - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Ciężkość następstw - skutki (S): D - Duże
Prawdopodobieństwo (P): M - Mało prawdopodobne
Ryzyko (R): Ś - Średnie
Oznacza to, że na stanowisku Inżynier mechanik lotniczy według metody PN-N-18002 ryzyko jest ŚREDNIE i uznaje się je za dopuszczalne - Zaleca się podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Inżynier mechanik lotniczy metodą PN-N-18002.
![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Inżynier mechanik lotniczy |
Kod zawodu | 214408 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PN-N-18002 - Polska Norma w skali pięciostopniowej |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Specjaliści nauk fizycznych, matematycznych i technicznych |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |