Asystent prokuratora - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Asystent prokuratora
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Asystent prokuratora
- Obowiązki na stanowisku pracy Asystent prokuratora
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Materiały video - Asystent prokuratora
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Asystent prokuratora
- Opis metody PN-N-18002
- Przykładowe zagrożenie Asystent prokuratora
- Parametry techniczne
Asystent prokuratora – ryzyko zawodowe

Asystent prokuratora – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Asystent prokuratora ocena ryzyka

Asystent prokuratora
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Asystent prokuratora, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PN-N-18002.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Asystent prokuratora zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PN-N-18002
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Asystent prokuratora
Asystent prokuratora odpowiada za samodzielne wykonywanie czynności administracyjnych związanych z prowadzonym i nadzorowanym przez prokuratora postępowaniem przygotowawczym w sprawach karnych, w tym także przygotowywaniem decyzji kończących prowadzone i nadzorowane postępowanie.
Obowiązki na stanowisku pracy Asystent prokuratora
- Wykonywanie bieżących czynności nadzoru nad dochodzeniem
- Przeprowadzanie w toku postępowania przygotowawczego czynności procesowych tj.: przesłuchiwanie świadków, zatrzymywanie rzeczy, prowadzenie przeszukania, oględzin i eksperymentów
- Zapoznawanie się z aktami sprawy i zwracanie szczególnej uwagi na: sposób realizacji celów postępowania przygotowawczego, szybkość i trafność podejmowania pierwszych czynności po otrzymaniu zawiadomienia o przestępstwie, sposób dokumentowania ustnych zawiadomień o przestępstwie oraz zasadność wszczynania dochodzeń, prawidłowość przyjętych w dochodzeniu kierunków postępowania, prawidłowość przeprowadzenia i udokumentowania dowodów, szybkość postępowania (zwłaszcza koncentracja czynności), prawidłowość postępowania z dowodami rzeczowymi, prawidłowość przeprowadzenia czynności związanych z wydaniem postanowienia o przedstawieniu zarzutów, zakres przedmiotowy i podmiotowy postępowania, realizację uprawnień procesowych uczestników postępowania, sposób weryfikacji zeznań świadków i wyjaśnień podejrzanych, przestrzeganie zasad biurowości, a w szczególności poprawność ułożenia materiałów sprawy, numerację kart i szatę graficzną
- Badanie terminowości nadsyłania przez policję lub inne uprawnione organy akt dochodzenia z wnioskiem o przedłużenie czasu trwania dochodzenia
- Badanie poziomu czynności procesowych oraz wydanych w toku dochodzenia zarządzeń i postanowień
- Kontrolowanie terminowości sporządzania opinii przez biegłych
- Wstępne kontrolowanie pod względem formalnym i merytorycznym dokumentów dotyczących wypłat wynagrodzeń biegłych i innych kosztów postępowania
- Sprawdzanie terminowości i prawidłowości wykonywania zarządzeń prokuratora przez sekretariat
- Sprawdzanie terminowości i prawidłowości czynności sekretariatu w postępowaniach zawieszonych oraz sprawdzanie, czy przyczyny zawieszenia trwają nadal
- Sporządzanie projektów odpowiedzi na pisma wpływające do danej sprawy, niestanowiące wniosków procesowych
- Gromadzenie orzecznictwa i literatury przydatnych do prowadzenia postępowania przygotowawczego
- Sporządzanie projektów decyzji kończących postępowania przygotowawcze
- Sporządzanie projektów innych decyzji procesowych związanych z prowadzeniem i nadzorowaniem postępowań przygotowawczych
- Przekazywanie prokuratorowi spostrzeżeń oraz uwag dotyczących pracy dochodzeniowej i wynikających z nadzoru w formie notatek urzędowych, a następnie wykonywanie czynności wynikających z polecenia prokuratora
- Wypełnianie kart statystycznych
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Asystent prokuratora:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Asystent prokuratora, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Asystent prokuratora – materiały wideo o ryzyku zawodowym
Co to jest ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest ocena ryzyka zawodowego, dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzić w praktyce, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się, jakie korzyści płyną z rzetelnej analizy zagrożeń i jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników w Twojej firmie.
Dowiedz się jak działa metoda PN-N-18002
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa metoda PN-N-18002 i dlaczego może być kluczowa w procesie oceny ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, jak poszczególne etapy analizy i standaryzacja pomagają w identyfikacji zagrożeń oraz w planowaniu środków zapobiegawczych. Przekonaj się, jak PN-N-18002 może zwiększyć skuteczność działań w Twojej firmie.
Kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego, jak wpływa na różne grupy pracowników i kto powinien być zaangażowany w ten proces, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się o obowiązkach i prawach pracowników oraz pracodawców, a także o tym, jak prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka może przynieść korzyści Twojej organizacji.
Rodzaje i przykłady zagrożeń w ocenie ryzyka zawodowego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie rodzaje zagrożeń najczęściej pojawiają się w środowisku pracy i poznać ich konkretne przykłady, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak właściwe rozpoznanie zagrożeń jest kluczem do skutecznej oceny ryzyka zawodowego i zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Dowiedz się, które obszary wymagają szczególnej uwagi oraz jak im przeciwdziałać w praktyce.
Kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego i jaką rolę odgrywają w tym procesie pracodawcy, specjaliści BHP oraz sami pracownicy, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, dlaczego współpraca wszystkich zaangażowanych stron jest kluczem do skutecznej ochrony zdrowia i życia w miejscu pracy. Dowiedz się, jak jasno określić obowiązki i kompetencje, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w Twojej firmie.
Jak powstaje ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak krok po kroku powstaje ocena ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak w praktyce przebiega identyfikacja zagrożeń, analiza ich skutków oraz podejmowanie działań zapobiegawczych. Odkryj, jak rzetelnie przeprowadzony proces oceny ryzyka może wzmocnić bezpieczeństwo w Twojej firmie.
PODGLĄD - Asystent prokuratora
ryzyko zawodowe PN-N-18002









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Asystent prokuratora - opis metody PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 stanowi ujednolicony sposób oceny ryzyka zawodowego, opracowany w ramach polskich norm, który pozwala na systematyczną identyfikację i klasyfikację zagrożeń występujących w środowisku pracy. Wykorzystanie skali pięciostopniowej umożliwia precyzyjne określenie poziomu ryzyka, co jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji o wdrożeniu działań prewencyjnych. Dzięki standaryzacji procedury, metoda ta gwarantuje porównywalność wyników oceny między różnymi zakładami pracy oraz ułatwia monitorowanie efektywności wprowadzonych środków bezpieczeństwa.
Podejście oparte na pięciostopniowej skali pozwala na zróżnicowaną analizę ryzyka, gdzie każdy stopień odzwierciedla rosnący poziom zagrożenia. Metoda ta integruje zarówno analizę czynników technicznych, jak i organizacyjnych, co umożliwia kompleksowe spojrzenie na warunki pracy. Ustrukturyzowany charakter PN-N-18002 ułatwia nie tylko identyfikację potencjalnych zagrożeń, ale również priorytetyzację działań naprawczych, co stanowi solidną podstawę dla dalszych, szczegółowych analiz i wdrażania rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Prawdopodobieństwo (P)
Prawdopodobieństwo określa szansę wystąpienia niepożądanego zdarzenia podczas wykonywania pracy. Uwzględnia czynniki takie jak częstotliwość zagrożenia, warunki pracy, stosowane środki ochrony czy poziom wyszkolenia pracowników. Im wyższe prawdopodobieństwo, tym większe ryzyko zdarzenia.
SKUTKI (S)
Skutki określają potencjalny poziom szkód wynikających z zaistnienia zdarzenia niebezpiecznego w środowisku pracy. Ocenia się je pod względem wpływu na zdrowie lub życie pracownika, środowisko oraz mienie, biorąc pod uwagę zarówno drobne obrażenia, jak i poważne wypadki lub straty. Im poważniejsze możliwe konsekwencje, tym wyższa wartość parametru S.


RYZYKO (R)
Ryzyko (R) w metodzie PN-N-18002 to miara poziomu zagrożenia związanego z wykonywaniem określonej pracy, uwzględniająca zarówno prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia niebezpiecznego, jak i skalę jego potencjalnych skutków. Określa ono stopień narażenia pracownika na ryzyko oraz pomaga w ocenie, czy konieczne jest wdrożenie działań prewencyjnych lub ograniczających zagrożenie. Wyższa wartość ryzyka oznacza większe zagrożenie i wymaga pilniejszych środków ochronnych.
OCENA RYZYKA PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 opiera się na pięciostopniowej skali oceny ryzyka zawodowego, w której wyróżnia się kategorie od bardzo małego (BM) do bardzo dużego (BD). W zależności od poziomu ryzyka tabela wskazuje różne zalecenia – od braku konieczności podejmowania działań w przypadku ryzyka bardzo małego, po natychmiastowe przerwanie pracy i wdrożenie środków redukujących zagrożenie przy ryzyku dużym i bardzo dużym. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą świadomie i efektywnie zarządzać bezpieczeństwem, koncentrując się na priorytetowych obszarach wymagających natychmiastowej interwencji. W rezultacie metoda PN-N-18002 wspiera ciągłe doskonalenie warunków pracy i minimalizowanie potencjalnych zagrożeń.

Asystent prokuratora - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Ciężkość następstw - skutki (S): D - Duże
Prawdopodobieństwo (P): M - Mało prawdopodobne
Ryzyko (R): Ś - Średnie
Oznacza to, że na stanowisku Asystent prokuratora według metody PN-N-18002 ryzyko jest ŚREDNIE i uznaje się je za dopuszczalne - Zaleca się podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Asystent prokuratora metodą PN-N-18002.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Asystent prokuratora - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 |
Producent, autor | alleBHP.pl, Grzegorz Wrzeszcz |
Stanowisko | Asystent prokuratora |
Kod zawodu | 261902 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PN-N-18002 - Polska Norma w skali pięciostopniowej |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Specjaliści z dziedziny prawa, dziedzin społecznych i kultury |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
ocena ryzyka zawodowego asystenta prokuratora

Metoda PN-N-18002
