Parlamentarzysta - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Parlamentarzysta
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Parlamentarzysta
- Obowiązki na stanowisku pracy Parlamentarzysta
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Parlamentarzysta
- Opis metody PN-N-18002
- Przykładowe zagrożenie Parlamentarzysta
- Parametry techniczne
Parlamentarzysta – ryzyko zawodowe

Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Parlamentarzysta – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Parlamentarzysta ocena ryzyka

ocena ryzyka zawodowego parlamentarzysti

Dostępne wersje oceny ryzyka dla Parlamentarzysta:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


Parlamentarzysta
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Parlamentarzysta, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PN-N-18002.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Parlamentarzysta zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PN-N-18002
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Parlamentarzysta
Czynnie uczestniczy w pracach Sejmu lub Senatu oraz Zgromadzenia Narodowego, a także ich organów określając, formułując i wpływając na politykę państwa na szczeblu krajowym; występuje z własnymi inicjatywami ustawodawczymi oraz bierze udział w uchwalaniu ustaw i uchwał; bierze udział w pracach komisji; kontroluje prace rządu i jego agend; uczestniczy w uroczystościach i spotkaniach z różnymi grupami społecznymi; reprezentuje interesy wyborców i działa w ich imieniu.
Obowiązki na stanowisku pracy Parlamentarzysta
- czynne uczestniczenie w pracach Sejmu lub Senatu oraz Zgromadzenia Narodowego, a także ich organów, w tym uczestniczenie w głosowaniach;
- wyrażanie swojego stanowiska oraz zgłaszanie wniosków w sprawach rozpatrywanych na posiedzeniach Sejmu, Senatu i ich organów;
- zwracanie się do Prezydium Sejmu / Senatu lub komisji sejmowej / senackiej o rozpatrzenie określonej sprawy przez Sejm / Senat lub komisję sejmową / senacką;
- uczestniczenie w podejmowaniu poselskich lub senackich inicjatyw ustawodawczych i uchwałodawczych oraz w rozpatrywaniu projektów ustaw i uchwał Sejmu lub Senatu;
- uczestniczenie w dyskusji nad sprawami rozpatrywanymi przez Sejm / Senat lub komisje sejmowe / senackie;
- branie udziału w posiedzeniach komisji sejmowych odbywających się w czasie trwania debaty plenarnej, jak i w tygodniach poza posiedzeniami Sejmu;
- występowanie jako przedstawiciel wnioskodawców poselskiego lub komisyjnego projektu ustawy, przedstawiający m.in. założenia projektu i uzasadnienie proponowanych rozwiązań;
- występowanie jako sprawozdawca komisji, referujący prace w komisji;
- podejmowanie indywidualnych działań kontrolnych, w tym: interpelacji i zapytań poselskich kierowanych w formie pisemnej do każdego członka Rady Ministrów oraz zapytań poselskich w sprawach bieżących;
- uzyskiwanie od członków Rady Ministrów oraz przedstawicieli właściwych organów i instytucji państwowych i samorządowych informacji i wyjaśnień w sprawach wynikających z wykonywania obowiązków poselskich lub senatorskich;
- podejmowanie interwencji w organach administracji rządowej i samorządu terytorialnego, w zakładach lub przedsiębiorstwach państwowych, w organizacjach społecznych oraz w jednostkach gospodarki niepaństwowej, w celu załatwienia sprawy wnoszonej we własnym imieniu albo w imieniu wyborcy lub wyborców, oraz zaznajamianie się z tokiem jej rozpatrywania;
- tworzenie w Sejmie lub Senacie klubów, kół lub zespołów poselskich / senackich oraz uczestniczenie w ich posiedzeniach, w celu wypracowania wspólnego stanowiska podczas głosowań i prac;
- przyjmowanie opinii, postulatów i wniosków wyborców oraz ich organizacji i branie ich pod uwagę w działalności parlamentarnej;
- korzystanie w pracy w Sejmie ze zbiorów Biblioteki Sejmowej oraz z pomocy Biura Analiz Sejmowych, przygotowującego ekspertyzy, opinie i informacje;
- tworzenie biur poselskich, senatorskich lub poselsko-senatorskich w celu obsługi swojej działalności w terenie;
- wykonywanie pracy w okręgu wyborczym w biurze poselskim, polegającej na pełnieniu dyżurów poselskich oraz przyjmowaniu interesantów;
- składanie w Kancelarii Sejmu lub Kancelarii Senatu w okresach rocznych, w związku z wygaśnięciem mandatu oraz na koniec kadencji, rozliczenia kwot ryczałtów przeznaczonych na prowadzenie biura;
- uczestniczenie w spotkaniach z przedstawicielami władz lokalnych, organizacji społecznych i charytatywnych w okręgu wyborczym;
- uczestniczenie w sesjach sejmików województw, rad powiatów i rad gmin, właściwych dla okręgu wyborczego, z którego został wybrany lub właściwych ze względu na siedzibę biura posła / senatora;
- przestrzeganie i stosowanie przepisów o tajemnicy prawnie chronionej oraz przepisów i zasad etyki, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
PODGLĄD - Parlamentarzysta
ryzyko zawodowe PN-N-18002









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda PN-N-18002

Parlamentarzysta - opis metody PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 występuje w dwóch wersjach. Różnią się matrycą wartościowania ryzyka z podziałem na:
1. skalę pięciostopniową
2. skalę trójstopniową
Opisywna poniżej metoda PN-N-18002 dla stanowiska Parlamentarzysta jest metodą w skali pięciostopniowej i taki produkt można tutaj zakupić. Skala pięciostopniowa w odróżnieniu do skali trójstopniowej obejmuje rozszerzone wartościowanie ryzyka, a tym samym jest bardziej dokładna.
W celu oceny zagrożenia stosuje dwa parametry:
1. Prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia
2. Skutki - czyli inaczej ciężkość następstw
Powyższe parametry szacuje się na trzech poziomach: małym, średnim i dużym (ciężkość następstw - skutki) oraz mało prawdopodobne (małe), prawdopodobne (średnie) i wysoce prawdopodobne (duże) - prawdopodobieństwo.
Następnie w celu oszacowania ryzyka stosowana jest pięciostopniowa skala oceny ryzyka zawodowego: bardzo małe, małe, średnie, duże i bardzo duże.
Tabela wartościowania prawdopodobieństwa - PN-N-18002

Tabela wartościowania ciężkości następstw - PN-N-18002

Po określeniu wartości prawdopodobieństwa i ciężkości następstw, ryzyko określamy zgodnie z poniższą tabelką.
Matryca wartościowania ryzyka - PN-N-18002

Określone zgodnie z powyższą matrycą ryzyko dla danego zagrżenia analizujemy zgoznie z ostatnią poniższą tabelką.
Tabela wartościowania ryzyka - PN-N-18002

Więcje na temat metody PN-N-18002 znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Parlamentarzysta - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Ciężkość następstw - skutki (S): D - Duże
Prawdopodobieństwo (P): M - Mało prawdopodobne
Ryzyko (R): Ś - Średnie
Oznacza to, że na stanowisku Parlamentarzysta według metody PN-N-18002 ryzyko jest ŚREDNIE i uznaje się je za dopuszczalne - Zaleca się podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Parlamentarzysta metodą PN-N-18002.
![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Parlamentarzysta, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Parlamentarzysta - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Parlamentarzysta |
Kod zawodu | 111101 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PN-N-18002 - Polska Norma w skali pięciostopniowej |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Przedstawiciele władz publicznych, wyżsi urzędnicy i dyrektorzy generalni |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |