Dyrektor szkoły - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą pięciu kroków (FIVE STEPS)
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Dyrektor szkoły
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Dyrektor szkoły
- Obowiązki na stanowisku pracy Dyrektor szkoły
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Materiały video - Dyrektor szkoły
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Dyrektor szkoły
- Opis metody pięciu kroków (FIVE STEPS)
- Przykładowe zagrożenie Dyrektor szkoły
- Parametry techniczne
Dyrektor szkoły – ryzyko zawodowe

Dyrektor szkoły – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Dyrektor szkoły ocena ryzyka

Dyrektor szkoły
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Dyrektor szkoły, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - pięciu kroków (FIVE STEPS).
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Dyrektor szkoły zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą pięciu kroków (FIVE STEPS)
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Dyrektor szkoły
Kieruje placówką oświaty i realizuje zadania wynikające z właściwych ustaw i rozporządzeń, zgodnie z uchwałami rady pedagogicznej i rady szkoły; odpowiada za dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły; tworzy warunki do samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków; sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami zatrudnionymi w szkole; zapewnia nauczycielom pomoc w realizacji zadań i doskonaleniu zawodowym.
Obowiązki na stanowisku pracy Dyrektor szkoły
- Zapewnianie warunków dla prowadzenia prawidłowej działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły, w tym organizowanie prawidłowej opieki nad uczniami oraz stwarzanie uczniom warunków dla harmonijnego rozwoju psychofizycznego
- Ustalanie programu wychowawczego i profilaktycznego, cykliczne opracowywanie planu organizacji nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym w formie arkusza organizacji szkoły oraz opracowywanie tygodniowego rozkładu zajęć
- Przydzielanie nauczycielom stałych prac i zajęć oraz dodatkowych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności oraz tworzenie zespołów wychowawczych, zespołów przedmiotowych lub innych zespołów problemowo-zadaniowych
- Zatwierdzanie do użytku programów nauczania opracowanych przez nauczycieli
- Zarządzanie jakością pracy szkoły obejmujące: mierzenie jakości pracy szkoły, planowanie, organizowanie i przeprowadzanie pomiaru, w tym przeprowadzanie hospitacji kontrolnych, partnerskich i diagnozujących, wspomaganie nauczycieli w spełnianiu przez nich wymagań w zakresie jakości pracy szkoły oraz opracowywanie programu rozwoju szkoły w oparciu o uzyskane wyniki mierzenia jakości pracy szkoły
- Opracowywanie procedur i narzędzi służących do samoobserwacji i samokorekty pracy szkoły, w tym ewaluacji wewnętrznej oraz prowadzenia wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli;
- Rozwijanie postępu pedagogicznego w szkole poprzez organizowanie, nadzorowanie oraz instruowanie nauczycieli w zakresie innowacji i nowatorskich eksperymentów pedagogicznych
- Organizowanie i nadzorowanie procesu doskonalenie zawodowego nauczycieli obejmującego: indywidualne samokształcenie, wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli, doradztwo programowo-metodyczne, regionalne oraz centralne doskonalenie nauczycieli oraz doradzanie nauczycielom
- W sprawach kształcenia, wychowania i opieki nad dzieckiem
- Sprawowanie nadzoru nad właściwą organizacją i przebiegiem sprawdzianów i egzaminów przeprowadzanych w szkole lub placówce
- Sprawowanie nadzoru nad wypełnianiem przez uczniów obowiązku szkolnego we współpracy z pedagogiem szkolnym, w tym podejmowanie decyzji w sprawach przyjęć uczniów, przeniesień i skreśleń z listy uczniów
- Przewodzenie radzie pedagogicznej, w tym: prowadzenie i przygotowywanie zebrań rady oraz przyjmowanie wniosków rady pedagogicznej służących ciągłemu doskonaleniu procesu dydaktyczno-wychowawczego
- Współpracowanie z rodzicami i opiekunami uczniów w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły
- Opracowywanie i wprowadzanie w życie regulaminów pracy szkoły oraz regulaminów premiowania i wynagradzania pracowników
- Opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, zarządzanie finansami szkoły zgodnie z zasadą gospodarności oraz nadzorowanie działalności administracyjno-gospodarczej szkoły
- Organizowanie i nadzorowanie działalności sekretariatu szkoły w zakresie załatwiania spraw osobowych pracowników, przyjmowania interesantów, załatwiania bieżących spraw finansowo-gospodarczych oraz korespondencji
- Reprezentowanie szkoły na zewnątrz
- Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w szkole oraz bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez szkołę poza obiektem szkoły
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Dyrektor szkoły:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą pięciu kroków (FIVE STEPS) w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Dyrektor szkoły, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Dyrektor szkoły – materiały wideo o ryzyku zawodowym
Co to jest ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest ocena ryzyka zawodowego, dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzić w praktyce, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się, jakie korzyści płyną z rzetelnej analizy zagrożeń i jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników w Twojej firmie.
Dowiedz się jak działa metoda pięciu kroków (FIVE STEPS)
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa metoda pięciu kroków (FIVE STEPS) i dlaczego może być kluczowa w procesie oceny ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, jak poszczególne etapy analizy i standaryzacja pomagają w identyfikacji zagrożeń oraz w planowaniu środków zapobiegawczych. Przekonaj się, jak pięciu kroków (FIVE STEPS) może zwiększyć skuteczność działań w Twojej firmie.
Kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego, jak wpływa na różne grupy pracowników i kto powinien być zaangażowany w ten proces, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się o obowiązkach i prawach pracowników oraz pracodawców, a także o tym, jak prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka może przynieść korzyści Twojej organizacji.
Rodzaje i przykłady zagrożeń w ocenie ryzyka zawodowego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie rodzaje zagrożeń najczęściej pojawiają się w środowisku pracy i poznać ich konkretne przykłady, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak właściwe rozpoznanie zagrożeń jest kluczem do skutecznej oceny ryzyka zawodowego i zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Dowiedz się, które obszary wymagają szczególnej uwagi oraz jak im przeciwdziałać w praktyce.
Kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego i jaką rolę odgrywają w tym procesie pracodawcy, specjaliści BHP oraz sami pracownicy, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, dlaczego współpraca wszystkich zaangażowanych stron jest kluczem do skutecznej ochrony zdrowia i życia w miejscu pracy. Dowiedz się, jak jasno określić obowiązki i kompetencje, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w Twojej firmie.
Jak powstaje ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak krok po kroku powstaje ocena ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak w praktyce przebiega identyfikacja zagrożeń, analiza ich skutków oraz podejmowanie działań zapobiegawczych. Odkryj, jak rzetelnie przeprowadzony proces oceny ryzyka może wzmocnić bezpieczeństwo w Twojej firmie.
PODGLĄD - Dyrektor szkoły
ryzyko zawodowe pięciu kroków (FIVE STEPS)









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Dyrektor szkoły - opis metody pięciu kroków (FIVE STEPS)
Metoda Pięciu Kroków (Five Steps) to jedno z prostszych i powszechnie stosowanych podejść do oceny ryzyka zawodowego, które umożliwia systematyczną identyfikację zagrożeń i określenie odpowiednich środków zaradczych. Opiera się na pięciu podstawowych etapach: identyfikacji zagrożeń, określeniu osób narażonych, ocenie ryzyka i jego hierarchizacji, wdrożeniu środków kontrolnych oraz monitorowaniu i przeglądzie skuteczności podjętych działań. Dzięki tej strukturze metoda pozwala na przejrzyste i efektywne zarządzanie bezpieczeństwem w miejscu pracy.
Podejście Five Steps charakteryzuje się prostotą i elastycznością, co czyni je uniwersalnym narzędziem stosowanym w różnych sektorach przemysłu i usług. Systematyczne przechodzenie przez kolejne kroki pozwala na skuteczną identyfikację obszarów wymagających interwencji oraz wdrożenie środków eliminujących lub minimalizujących ryzyko. Regularna ocena i aktualizacja wyników analizy sprawia, że metoda ta wspiera ciągłe doskonalenie warunków pracy i zwiększa świadomość pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

PRAWDOPODOBIEŃSTWO (P)
Prawdopodobieństwo określa szansę wystąpienia niepożądanego zdarzenia podczas pracy. Uwzględnia czynniki takie jak stan techniczny urządzeń, poziom szkoleń pracowników oraz stosowanie środków ochronnych. Wyższe prawdopodobieństwo oznacza większe ryzyko, nawet przy umiarkowanych skutkach.
EKSPOZYCJA (F)
Ekspozycja określa częstotliwość lub czas trwania kontaktu pracowników z danym zagrożeniem w miejscu pracy. Im częstsza lub dłuższa jest ekspozycja na potencjalne niebezpieczeństwo, tym wyższy poziom ryzyka. Na przykład praca w hałaśliwym środowisku przez kilka godzin dziennie zwiększa poziom ekspozycji.


WIELKOŚĆ SKUTKÓW (S)
Skutki odnoszą się do potencjalnych konsekwencji zdarzenia niebezpiecznego dla zdrowia lub życia pracownika, środowiska lub mienia. Ocena ta uwzględnia zarówno drobne obrażenia, jak i poważne wypadki prowadzące do trwałego uszczerbku na zdrowiu lub śmierci. Im poważniejsze mogą być konsekwencje, tym wyższa wartość tego parametru.
ILOŚĆ OSÓB (I)
Ilość osób wskazuje, ilu pracowników może być jednocześnie narażonych na dane zagrożenie. Im więcej osób znajduje się w strefie ryzyka, tym większe potencjalne skutki incydentu. Parametr ten pomaga określić skalę zagrożenia dla całego zespołu pracowniczego.


WARTOŚĆ RYZYKA (R)
Wartość ryzyka obliczamy za pomocą poniższego wzoru:
R = F × S × P × I
Klasyfikacja ryzyka przedstawiona w tabeli umożliwia określenie poziomu dopuszczalności oraz wskazuje odpowiednie działania prewencyjne. Dzięki strukturalnej analizie metoda pozwala na skuteczną identyfikację zagrożeń i hierarchizację działań zapobiegawczych, co wspiera efektywne zarządzanie bezpieczeństwem w miejscu pracy. Regularna ocena i kontrola ryzyka zgodnie z tym podejściem przyczynia się do minimalizacji zagrożeń i poprawy warunków pracy.
Dyrektor szkoły - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Prawdopodobieństwo (P): 0.033 pkt - Prawie niemożliwe
Ekspozycja (F): 4 pkt - Co godzinę
Skutki (S): 15 pkt - Śmierć
Ilość osób narażonych na zagrożenie (I): 1 pkt - 1 - 2 osoby
Oszacowane ryzyka (R): 0.033 x 4 x 15 x 1 = 1.98 pkt
Otrzymany wynik wskazuje na to, że na stanowisku Dyrektor szkoły według metody pięciu kroków (FIVE STEPS) ryzyko jest DOPUSZCZALNE - Nie jest konieczne podejmowanie działań zmniejszający ryzyko zawodowe.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Dyrektor szkoły metodą pięciu kroków (FIVE STEPS).
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Dyrektor szkoły - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą pięciu kroków (FIVE STEPS) |
Producent, autor | alleBHP.pl, Grzegorz Wrzeszcz |
Stanowisko | Dyrektor szkoły |
Kod zawodu | 134501 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | pięciu kroków (FIVE STEPS) |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda pięciu kroków (FIVE STEPS) |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
ocena ryzyka zawodowego dyrektora szkołego

Metoda pięciu kroków (FIVE STEPS)
