Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą JSA
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
- Obowiązki na stanowisku pracy Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
- Opis metody JSA
- Przykładowe zagrożenie Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
- Parametry techniczne
Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą JSA jest to gotowa wzorcowa dokumentacja dla tego stanowiska. Pracodawca zatrudniający pracownika na stanowisku Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki zobowiązany jest do opracowania Oceny Ryzyka Zawodowego i przedstawienia tej dokumentacji swojemu pracownikowi.
Niniejszy produkt jest kompletną dokumentacją dla Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki, które to stanowisko jest zawarte w Polskiej Klasyfikacji Zawodów zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i obowiązuje od 1 Stycznia 2015 r. Stanowisko to posiada odpowiedni kod zawodu 990688 sklasyfikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).
Dokumentacja ryzyka zawodowego dla pracownika biurowego z obowiązkamiego sprzątaczkiego zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy.
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej nasza dokumentacja została zaktualizowana i rozbudowana o zagrożenie związane z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19).
Kupując niniejszą dokumentację możesz mieć pewność, że bez problemu przejdzie ona kontrolę, a treść w będąca przedmiotem tego produktu jest jak najbardziej aktualna w odniesieniu do aktualnych przepisów pracy.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
Zakupując niniejszą dokumentację ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej masz możliwość wielokrotnego wydruku tej dokumentacji oraz w razie zaistnienia takiej potrzeby edycji dokumentu.
Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
zawartość oceny ryzyka zawodowego
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - JSA.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą JSA
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
Pracownik biurowy odpowiada za prace związane z obsługą biura i spraw administracyjnych podmiotów gospodarczych. Dodatkowo zajmuje się sprzątaniem i utrzymaniem właściwego stanu sanitarno-higienicznego w mieszkaniach i domach prywatnych; dba o ogólny wygląd pomieszczeń.
Obowiązki na stanowisku pracy Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
- Wyposażenie biura w sprzęt i materiały eksploatacyjne
- Organizacja pracy własnej
- Organizacja pracy biura
- Utrzymywanie kontaktu z urzędami
- Obsługa poczty, przyjmowanie i selekcjonowanie korespondencji
- Odbieranie poczty elektronicznej
- Organizacja pracy biura
- Obsługa telefonów, teleksów i telefaksów
- Prowadzenie spraw bieżących
- Obsługa interesantów oraz udzielanie im ogólnych informacji
- Pozostałe prace kancelaryjne
- Przedkładanie pism i korespondencji do aprobaty kierownictwa
- Przygotowywanie korespondencji do wysyłki
- Maszynopisanie, obsługa komputera i posługiwanie się różnymi edytorami tekstu
- Obsługa kserokopiarki
- Prowadzenie grafiku konferencji i spotkań kierownictwa
- Zamiatanie, zmywanie, polerowanie, pastowanie i froterowanie podłogi
- Odkurzanie i mycie podłogi, dywanów i wykładzin dywanowych
- Mycie okien i innych powierzchni szklanych
- Mycie ścian, kafelków i innych okładzin
- Ścieranie kurzu i mycie mebli
- Mycie i czyszczenie urządzeń sanitarnych oraz uzupełnianie w łazienkach i toaletach mydła, ręczników i papieru toaletowego
- Mycie urządzeń kuchennych
- Pranie firan i zasłon itp.
- Opróżnianie koszy na śmieci i sortowanie śmieci
- Obsługiwanie odkurzaczy, froterek, szczotek do zamiatania i szorowania oraz używanie środków czystości odpowiednich do danej powierzchni i rodzaju zabrudzenia
- Utrzymywanie w czystości pomieszczeń gospodarczych (np. Garderoba, piwnica, strych)
- Przestrzeganie zasad etyki, ergonomii oraz przepisów bhp, ochrony ppoż. I ochrony środowiska wymaganych na stanowisku pracy
- Utrzymanie w czystości posesji przed wejściem do budynku mieszkalnego, w tym odśnieżanie i posypywanie piskiem w okresie zimowym dojść do budynku
PODGLĄD - Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki
ryzyko zawodowe JSA
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda JSA
Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody JSA zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda JSA jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. JSA jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki - opis metody JSA
JSA (Job Safety Analysis) z and. analiza bezpieczeństwa pracy to metoda indukcyjna, w której ryzyko zawodowe jest funkcją prawdopodobieństwa zdarzenia i jego konsekwencji.
W celu oszacowania ryzyka zawodowego metodą JSA należy:
1. Określić prawdopodobieństwo konsekwencji (P)
2. Okreslić klasę konsekwencji (C)
3. Oszacować ryzyko zgodnie z matrycą wartościowania ryzyka
Do określenia prawdopodobieństwa konsekwencji (P) służy wzór:
P = F + O + A
gdzie:
P - okreslenie prawdopodobieństwa
F - częstotliwość występowania zagrożenia (ekspozycja)
O - prawdopodobieństwo wystąpienia szkód
A - możliwość uniknięcia lub ograniczenia szkody
Wskazane powyżej parametry (F, O, A) mierzymy w skali pięciostoniowej gdzie 1 odpowiada najniższemu poziomowi, a 5 najwyższemu. Dla uproszczenia skalowania powstały poniższe tabelki, które sa nieodłączną częścią tej metody.
Wartościowanie częstotliwości (ekspozycji) - JSA
Wartościowanie prawdopodobieństwa - JSA
Wartościowanie możliwości usunięcia lub zmniejszenia skutków - JSA
Po określeniu prawdopodobieństwa zgodnie z powyższym wzorem (P = F + O + A), kolejnym krokiem jest okreslenie klasy skutków w skali 1-4 zgodnie z poniższą tabelką.
Wartościowanie konsekwencji - JSA
Znając wartości P i C jesteśmy w stanie określić wartość ryzyka według matrycy określenia ryzyka (tabelka poniżej).
Matryca określenia ryzyka - JSA
Ostatnim elementem po otrzymaniu wyniku R (ryzyka) jest stwierdzenie, czy dane zagrożenie posiada dopuszczalną wartość.
Wartościowanie ryzyka - JSA
Więcje na temat metody JSA znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Na początek potrzebujemy określić P:
Częstotliwość występowania zagrożenia (F): 5 pkt - Codziennie
Prawdopodobieństwo (O): 1 pkt - Nieistotne (pomijalne)
Możliwość uniknięcia lub ograniczenia szkody (A): 1 pkt - Oczywista
Konsekwencje zdarzenia (C): C3 - Poważne - Powodujące dłuższą niezdolność do pracy
Oszacowane prawdopodobieństwo (P): 5 + 1 + 1 = 7 pkt
Nasępnie według tabeli "Matryca określenia ryzyka" określamy końcowe ryzyko. Dla P z przedziału 5-7 (druga kolumna) oraz C4 (trzeci rząd) mamy oszacowane ryzyko na poziomie 5
Oznacza to, że na stanowisku Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki według metody JSA ryzyko jest DOPUSZCZALNE - Zaleca się stałą kontrolę ryzyka i/lub podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki metodą JSA.
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą JSA w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą JSA |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Pracownik biurowy z obowiązkami sprzątaczki |
Kod zawodu | 990688 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | JSA - Job Safety Analysis |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda JSA |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |