Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą pięciu kroków (FIVE STEPS)
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Materiały video - Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Opis metody pięciu kroków (FIVE STEPS)
- Przykładowe zagrożenie Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Parametry techniczne
Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) – ryzyko zawodowe

Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) ocena ryzyka

Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog), sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - pięciu kroków (FIVE STEPS).
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą pięciu kroków (FIVE STEPS)
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
Prowadzi zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze z dziećmi i młodzieżą upośledzoną umysłowo w różnym stopniu w: przedszkolach specjalnych, szkołach podstawowych specjalnych, specjalnych szkołach przysposabiających do pracy, szkołach zawodowych specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych; przygotowuje uczniów upośledzonych umysłowo, w miarę ich możliwości, do pełnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa.
Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
- Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych, dostosowanych do możliwości psychofizycznych każdego ucznia, w ramach przewidzianych programem nauczania przedmiotów ogólnokształcących, teoretycznych przedmiotów zawodowych oraz praktycznej nauki zawodu
- Prowadzenie zajęć rewalidacji indywidualnej, takich jak: gimnastyka korekcyjna, usuwanie wad wymowy, usprawnianie i doskonalenie technik szkolnych ucznia
- Planowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzonych innych zajęć
- Planowanie i przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla każdego ucznia
- Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w środowisku naturalnym, na licznych wycieczkach do miejsc użyteczności publicznej (punkty usługowe, sklepy, instytucje, teatry, muzea, kina itp.)
- Wdrażanie uczniów do samodzielności możliwej do osiągnięcia (przy głębszych upośledzeniach - do samoobsługi, przy upośledzeniu lekkim - do samodzielnego życia w społeczeństwie), rozwijanie ich zainteresowań, kształtowanie pożądanych postaw
- Ścisła współpraca z rodziną dziecka, wspomaganie jej swoją wiedzą (pedagogizacja), pomoc w organizowaniu „grup wzajemnego wspierania"
- Stosowanie wobec uczniów różnych form opieki i podejmowanie działań na rzecz poprawy warunków materialnych i wychowawczych
- Opracowywanie różnorodnych narzędzi pomiaru osiągnięć uczniów, analizowanie wyników nauczania
- Ciągłe doskonalenie własnego warsztatu pracy, podwyższanie kwalifikacji na studiach podyplomowych oraz na kursach aktualizujących wiedzę merytoryczną
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog):
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą pięciu kroków (FIVE STEPS) w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog), które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) – materiały wideo o ryzyku zawodowym
Co to jest ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest ocena ryzyka zawodowego, dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzić w praktyce, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się, jakie korzyści płyną z rzetelnej analizy zagrożeń i jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników w Twojej firmie.
Dowiedz się jak działa metoda pięciu kroków (FIVE STEPS)
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa metoda pięciu kroków (FIVE STEPS) i dlaczego może być kluczowa w procesie oceny ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, jak poszczególne etapy analizy i standaryzacja pomagają w identyfikacji zagrożeń oraz w planowaniu środków zapobiegawczych. Przekonaj się, jak pięciu kroków (FIVE STEPS) może zwiększyć skuteczność działań w Twojej firmie.
Kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego, jak wpływa na różne grupy pracowników i kto powinien być zaangażowany w ten proces, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się o obowiązkach i prawach pracowników oraz pracodawców, a także o tym, jak prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka może przynieść korzyści Twojej organizacji.
Rodzaje i przykłady zagrożeń w ocenie ryzyka zawodowego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie rodzaje zagrożeń najczęściej pojawiają się w środowisku pracy i poznać ich konkretne przykłady, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak właściwe rozpoznanie zagrożeń jest kluczem do skutecznej oceny ryzyka zawodowego i zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Dowiedz się, które obszary wymagają szczególnej uwagi oraz jak im przeciwdziałać w praktyce.
Kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego i jaką rolę odgrywają w tym procesie pracodawcy, specjaliści BHP oraz sami pracownicy, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, dlaczego współpraca wszystkich zaangażowanych stron jest kluczem do skutecznej ochrony zdrowia i życia w miejscu pracy. Dowiedz się, jak jasno określić obowiązki i kompetencje, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w Twojej firmie.
Jak powstaje ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak krok po kroku powstaje ocena ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak w praktyce przebiega identyfikacja zagrożeń, analiza ich skutków oraz podejmowanie działań zapobiegawczych. Odkryj, jak rzetelnie przeprowadzony proces oceny ryzyka może wzmocnić bezpieczeństwo w Twojej firmie.
PODGLĄD - Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)
ryzyko zawodowe pięciu kroków (FIVE STEPS)









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) - opis metody pięciu kroków (FIVE STEPS)
Metoda Pięciu Kroków (Five Steps) to jedno z prostszych i powszechnie stosowanych podejść do oceny ryzyka zawodowego, które umożliwia systematyczną identyfikację zagrożeń i określenie odpowiednich środków zaradczych. Opiera się na pięciu podstawowych etapach: identyfikacji zagrożeń, określeniu osób narażonych, ocenie ryzyka i jego hierarchizacji, wdrożeniu środków kontrolnych oraz monitorowaniu i przeglądzie skuteczności podjętych działań. Dzięki tej strukturze metoda pozwala na przejrzyste i efektywne zarządzanie bezpieczeństwem w miejscu pracy.
Podejście Five Steps charakteryzuje się prostotą i elastycznością, co czyni je uniwersalnym narzędziem stosowanym w różnych sektorach przemysłu i usług. Systematyczne przechodzenie przez kolejne kroki pozwala na skuteczną identyfikację obszarów wymagających interwencji oraz wdrożenie środków eliminujących lub minimalizujących ryzyko. Regularna ocena i aktualizacja wyników analizy sprawia, że metoda ta wspiera ciągłe doskonalenie warunków pracy i zwiększa świadomość pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

PRAWDOPODOBIEŃSTWO (P)
Prawdopodobieństwo określa szansę wystąpienia niepożądanego zdarzenia podczas pracy. Uwzględnia czynniki takie jak stan techniczny urządzeń, poziom szkoleń pracowników oraz stosowanie środków ochronnych. Wyższe prawdopodobieństwo oznacza większe ryzyko, nawet przy umiarkowanych skutkach.
EKSPOZYCJA (F)
Ekspozycja określa częstotliwość lub czas trwania kontaktu pracowników z danym zagrożeniem w miejscu pracy. Im częstsza lub dłuższa jest ekspozycja na potencjalne niebezpieczeństwo, tym wyższy poziom ryzyka. Na przykład praca w hałaśliwym środowisku przez kilka godzin dziennie zwiększa poziom ekspozycji.


WIELKOŚĆ SKUTKÓW (S)
Skutki odnoszą się do potencjalnych konsekwencji zdarzenia niebezpiecznego dla zdrowia lub życia pracownika, środowiska lub mienia. Ocena ta uwzględnia zarówno drobne obrażenia, jak i poważne wypadki prowadzące do trwałego uszczerbku na zdrowiu lub śmierci. Im poważniejsze mogą być konsekwencje, tym wyższa wartość tego parametru.
ILOŚĆ OSÓB (I)
Ilość osób wskazuje, ilu pracowników może być jednocześnie narażonych na dane zagrożenie. Im więcej osób znajduje się w strefie ryzyka, tym większe potencjalne skutki incydentu. Parametr ten pomaga określić skalę zagrożenia dla całego zespołu pracowniczego.


WARTOŚĆ RYZYKA (R)
Wartość ryzyka obliczamy za pomocą poniższego wzoru:
R = F × S × P × I
Klasyfikacja ryzyka przedstawiona w tabeli umożliwia określenie poziomu dopuszczalności oraz wskazuje odpowiednie działania prewencyjne. Dzięki strukturalnej analizie metoda pozwala na skuteczną identyfikację zagrożeń i hierarchizację działań zapobiegawczych, co wspiera efektywne zarządzanie bezpieczeństwem w miejscu pracy. Regularna ocena i kontrola ryzyka zgodnie z tym podejściem przyczynia się do minimalizacji zagrożeń i poprawy warunków pracy.
Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Prawdopodobieństwo (P): 0.033 pkt - Prawie niemożliwe
Ekspozycja (F): 4 pkt - Co godzinę
Skutki (S): 15 pkt - Śmierć
Ilość osób narażonych na zagrożenie (I): 1 pkt - 1 - 2 osoby
Oszacowane ryzyka (R): 0.033 x 4 x 15 x 1 = 1.98 pkt
Otrzymany wynik wskazuje na to, że na stanowisku Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) według metody pięciu kroków (FIVE STEPS) ryzyko jest DOPUSZCZALNE - Nie jest konieczne podejmowanie działań zmniejszający ryzyko zawodowe.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) metodą pięciu kroków (FIVE STEPS).
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą pięciu kroków (FIVE STEPS) |
Producent, autor | alleBHP.pl, Grzegorz Wrzeszcz |
Stanowisko | Nauczyciel upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog) |
Kod zawodu | 235205 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | pięciu kroków (FIVE STEPS) |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda pięciu kroków (FIVE STEPS) |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
ocena ryzyka zawodowego nauczyciela upośledzonych umysłowo (oligofrenopedagog)

Metoda pięciu kroków (FIVE STEPS)
