Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Charakterystyka stanowiska - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Materiały video - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Opis metody PN-N-18002
- Przykładowe zagrożenie Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Parametry techniczne
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych – ryzyko zawodowe

Charakterystyka zawodu - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych zajmuje się nauczaniem uczniów różnych grup wiekowych podstaw programowania, obsługi komputera, tworzenia stron internetowych oraz innych umiejętności związanych z technologią informatyczną. Jego głównym celem jest przekazywanie wiedzy z zakresu informatyki oraz rozwijanie umiejętności praktycznych uczniów w tym obszarze.
Do obowiązków nauczyciela technologii informatycznych należy przygotowywanie i prowadzenie zajęć zgodnie z przyjętym programem nauczania, ocenianie postępów uczniów oraz udzielanie im wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z technologią. Ponadto może on organizować dodatkowe warsztaty, konkursy czy projekty, które pomogą uczniom w poszerzaniu swoich umiejętności.
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych pracuje zazwyczaj w specjalnie przygotowanych salach komputerowych wyposażonych w niezbędny sprzęt, takie jak komputery, drukarki, projektory czy tablice interaktywne. Istnieje ryzyko wystąpienia problemów zdrowotnych związanych z długotrwałym przebywaniem przed monitorem komputera, dlatego ważne jest dbanie o ergonomię pracy i regularne przerwy w czasie zajęć.
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych ocena ryzyka

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PN-N-18002.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PN-N-18002
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
Planuje, organizuje i realizuje zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w zakresie technologii informatycznych zgodnie z programem zajęć obowiązującym w danej placówce pozaszkolnej; tworzy i rozwija programy zajęć z technologii informatycznych; organizuje i nadzoruje różne formy aktywności podopiecznych; wspiera podopiecznych w rozwoju.
Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- planowanie i organizowanie zajęć dydaktyczno-wychowawczych z zakresu technologii informatycznych zgodnie z programem obowiązującym w danej placówce;
- tworzenie i rozwijanie nowych programów zajęć z zakresu technologii informatycznych w placówce pozaszkolnej, w tym aktualizowanie treści programowych;
- realizowanie zajęć i przekazywanie podopiecznym wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informatycznych w zakresie: korzystania z Internetu, zbierania informacji na określony temat, komunikacji, przetwarzania informacji, promocji i reklamy w Internecie, projektowania i tworzenia stron internetowych, grafiki komputerowej, wykorzystywania multimedialnych zasobów cyfrowych, wykorzystywania technologii informacyjnej jako pomocy w nauce, baz danych, bezpieczeństwa w sieci, obsługi programów komputerowych itp.;
- stosowanie zasad współczesnej dydaktyki, nowoczesnych metod nauczania i środków dydaktycznych w trakcie zajęć technologii informatycznych;
- doskonalenie metod nauczania technologii informatycznych;
- ocenianie wiedzy i umiejętności podopiecznych i ich postępów w nauce i rozwoju w obszarze technologii informatycznych oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń;
- współdziałanie z placówkami szkolnymi, innymi nauczycielami własnej placówki pozaszkolnej i rodzicami w zakresie prowadzonych zajęć i działań wychowawczych;
- zapewnianie podopiecznym odpowiednich warunków do nauki poprzez dbałość o pracownię przedmiotową i jej wyposażenie;
- wdrażanie podopiecznych do samodzielnej pracy i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu technologii informatycznych;
- podwyższanie swoich kwalifikacji poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia;
- współdziałanie z instytucjami opieki i ochrony praw dziecka;
- prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania technologii informatycznych;
- przestrzeganie zasad etyki, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowe.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PN-N-18002 w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych – materiały wideo o ryzyku zawodowym
Co to jest ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest ocena ryzyka zawodowego, dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzić w praktyce, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się, jakie korzyści płyną z rzetelnej analizy zagrożeń i jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników w Twojej firmie.
Dowiedz się jak działa metoda PN-N-18002
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa metoda PN-N-18002 i dlaczego może być kluczowa w procesie oceny ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, jak poszczególne etapy analizy i standaryzacja pomagają w identyfikacji zagrożeń oraz w planowaniu środków zapobiegawczych. Przekonaj się, jak PN-N-18002 może zwiększyć skuteczność działań w Twojej firmie.
Kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego, jak wpływa na różne grupy pracowników i kto powinien być zaangażowany w ten proces, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się o obowiązkach i prawach pracowników oraz pracodawców, a także o tym, jak prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka może przynieść korzyści Twojej organizacji.
Rodzaje i przykłady zagrożeń w ocenie ryzyka zawodowego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie rodzaje zagrożeń najczęściej pojawiają się w środowisku pracy i poznać ich konkretne przykłady, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak właściwe rozpoznanie zagrożeń jest kluczem do skutecznej oceny ryzyka zawodowego i zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Dowiedz się, które obszary wymagają szczególnej uwagi oraz jak im przeciwdziałać w praktyce.
Kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego i jaką rolę odgrywają w tym procesie pracodawcy, specjaliści BHP oraz sami pracownicy, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, dlaczego współpraca wszystkich zaangażowanych stron jest kluczem do skutecznej ochrony zdrowia i życia w miejscu pracy. Dowiedz się, jak jasno określić obowiązki i kompetencje, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w Twojej firmie.
Jak powstaje ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak krok po kroku powstaje ocena ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak w praktyce przebiega identyfikacja zagrożeń, analiza ich skutków oraz podejmowanie działań zapobiegawczych. Odkryj, jak rzetelnie przeprowadzony proces oceny ryzyka może wzmocnić bezpieczeństwo w Twojej firmie.
PODGLĄD - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
ryzyko zawodowe PN-N-18002









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - opis metody PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 stanowi ujednolicony sposób oceny ryzyka zawodowego, opracowany w ramach polskich norm, który pozwala na systematyczną identyfikację i klasyfikację zagrożeń występujących w środowisku pracy. Wykorzystanie skali pięciostopniowej umożliwia precyzyjne określenie poziomu ryzyka, co jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji o wdrożeniu działań prewencyjnych. Dzięki standaryzacji procedury, metoda ta gwarantuje porównywalność wyników oceny między różnymi zakładami pracy oraz ułatwia monitorowanie efektywności wprowadzonych środków bezpieczeństwa.
Podejście oparte na pięciostopniowej skali pozwala na zróżnicowaną analizę ryzyka, gdzie każdy stopień odzwierciedla rosnący poziom zagrożenia. Metoda ta integruje zarówno analizę czynników technicznych, jak i organizacyjnych, co umożliwia kompleksowe spojrzenie na warunki pracy. Ustrukturyzowany charakter PN-N-18002 ułatwia nie tylko identyfikację potencjalnych zagrożeń, ale również priorytetyzację działań naprawczych, co stanowi solidną podstawę dla dalszych, szczegółowych analiz i wdrażania rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Prawdopodobieństwo (P)
Prawdopodobieństwo określa szansę wystąpienia niepożądanego zdarzenia podczas wykonywania pracy. Uwzględnia czynniki takie jak częstotliwość zagrożenia, warunki pracy, stosowane środki ochrony czy poziom wyszkolenia pracowników. Im wyższe prawdopodobieństwo, tym większe ryzyko zdarzenia.
SKUTKI (S)
Skutki określają potencjalny poziom szkód wynikających z zaistnienia zdarzenia niebezpiecznego w środowisku pracy. Ocenia się je pod względem wpływu na zdrowie lub życie pracownika, środowisko oraz mienie, biorąc pod uwagę zarówno drobne obrażenia, jak i poważne wypadki lub straty. Im poważniejsze możliwe konsekwencje, tym wyższa wartość parametru S.


RYZYKO (R)
Ryzyko (R) w metodzie PN-N-18002 to miara poziomu zagrożenia związanego z wykonywaniem określonej pracy, uwzględniająca zarówno prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia niebezpiecznego, jak i skalę jego potencjalnych skutków. Określa ono stopień narażenia pracownika na ryzyko oraz pomaga w ocenie, czy konieczne jest wdrożenie działań prewencyjnych lub ograniczających zagrożenie. Wyższa wartość ryzyka oznacza większe zagrożenie i wymaga pilniejszych środków ochronnych.
OCENA RYZYKA PN-N-18002
Metoda PN-N-18002 opiera się na pięciostopniowej skali oceny ryzyka zawodowego, w której wyróżnia się kategorie od bardzo małego (BM) do bardzo dużego (BD). W zależności od poziomu ryzyka tabela wskazuje różne zalecenia – od braku konieczności podejmowania działań w przypadku ryzyka bardzo małego, po natychmiastowe przerwanie pracy i wdrożenie środków redukujących zagrożenie przy ryzyku dużym i bardzo dużym. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą świadomie i efektywnie zarządzać bezpieczeństwem, koncentrując się na priorytetowych obszarach wymagających natychmiastowej interwencji. W rezultacie metoda PN-N-18002 wspiera ciągłe doskonalenie warunków pracy i minimalizowanie potencjalnych zagrożeń.

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Ciężkość następstw - skutki (S): D - Duże
Prawdopodobieństwo (P): M - Mało prawdopodobne
Ryzyko (R): Ś - Średnie
Oznacza to, że na stanowisku Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych według metody PN-N-18002 ryzyko jest ŚREDNIE i uznaje się je za dopuszczalne - Zaleca się podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych metodą PN-N-18002.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PN-N-18002 |
Producent, autor | alleBHP.pl, Grzegorz Wrzeszcz |
Stanowisko | Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych |
Kod zawodu | 235601 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PN-N-18002 - Polska Norma w skali pięciostopniowej |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Specjaliści nauczania i wychowania |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
ocena ryzyka zawodowego nauczyciela technologiiego informatycznych w placówkach pozaszkolnych

Metoda PN-N-18002
