Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Materiały video - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Opis metody PHA
- Przykładowe zagrożenie Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- Parametry techniczne
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych – ryzyko zawodowe

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych ocena ryzyka

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PHA.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PHA
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
Planuje, organizuje i realizuje zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w zakresie technologii informatycznych zgodnie z programem zajęć obowiązującym w danej placówce pozaszkolnej; tworzy i rozwija programy zajęć z technologii informatycznych; organizuje i nadzoruje różne formy aktywności podopiecznych; wspiera podopiecznych w rozwoju.
Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
- planowanie i organizowanie zajęć dydaktyczno-wychowawczych z zakresu technologii informatycznych zgodnie z programem obowiązującym w danej placówce;
- tworzenie i rozwijanie nowych programów zajęć z zakresu technologii informatycznych w placówce pozaszkolnej, w tym aktualizowanie treści programowych;
- realizowanie zajęć i przekazywanie podopiecznym wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informatycznych w zakresie: korzystania z Internetu, zbierania informacji na określony temat, komunikacji, przetwarzania informacji, promocji i reklamy w Internecie, projektowania i tworzenia stron internetowych, grafiki komputerowej, wykorzystywania multimedialnych zasobów cyfrowych, wykorzystywania technologii informacyjnej jako pomocy w nauce, baz danych, bezpieczeństwa w sieci, obsługi programów komputerowych itp.;
- stosowanie zasad współczesnej dydaktyki, nowoczesnych metod nauczania i środków dydaktycznych w trakcie zajęć technologii informatycznych;
- doskonalenie metod nauczania technologii informatycznych;
- ocenianie wiedzy i umiejętności podopiecznych i ich postępów w nauce i rozwoju w obszarze technologii informatycznych oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń;
- współdziałanie z placówkami szkolnymi, innymi nauczycielami własnej placówki pozaszkolnej i rodzicami w zakresie prowadzonych zajęć i działań wychowawczych;
- zapewnianie podopiecznym odpowiednich warunków do nauki poprzez dbałość o pracownię przedmiotową i jej wyposażenie;
- wdrażanie podopiecznych do samodzielnej pracy i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu technologii informatycznych;
- podwyższanie swoich kwalifikacji poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia;
- współdziałanie z instytucjami opieki i ochrony praw dziecka;
- prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania technologii informatycznych;
- przestrzeganie zasad etyki, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowe.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PHA w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych – materiały wideo o ryzyku zawodowym
Co to jest ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest ocena ryzyka zawodowego, dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzić w praktyce, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się, jakie korzyści płyną z rzetelnej analizy zagrożeń i jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników w Twojej firmie.
Dowiedz się jak działa metoda PHA
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa metoda PHA i dlaczego może być kluczowa w procesie oceny ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, jak poszczególne etapy analizy i standaryzacja pomagają w identyfikacji zagrożeń oraz w planowaniu środków zapobiegawczych. Przekonaj się, jak PHA może zwiększyć skuteczność działań w Twojej firmie.
Kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego, jak wpływa na różne grupy pracowników i kto powinien być zaangażowany w ten proces, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się o obowiązkach i prawach pracowników oraz pracodawców, a także o tym, jak prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka może przynieść korzyści Twojej organizacji.
Rodzaje i przykłady zagrożeń w ocenie ryzyka zawodowego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie rodzaje zagrożeń najczęściej pojawiają się w środowisku pracy i poznać ich konkretne przykłady, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak właściwe rozpoznanie zagrożeń jest kluczem do skutecznej oceny ryzyka zawodowego i zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Dowiedz się, które obszary wymagają szczególnej uwagi oraz jak im przeciwdziałać w praktyce.
Kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego i jaką rolę odgrywają w tym procesie pracodawcy, specjaliści BHP oraz sami pracownicy, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, dlaczego współpraca wszystkich zaangażowanych stron jest kluczem do skutecznej ochrony zdrowia i życia w miejscu pracy. Dowiedz się, jak jasno określić obowiązki i kompetencje, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w Twojej firmie.
Jak powstaje ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak krok po kroku powstaje ocena ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak w praktyce przebiega identyfikacja zagrożeń, analiza ich skutków oraz podejmowanie działań zapobiegawczych. Odkryj, jak rzetelnie przeprowadzony proces oceny ryzyka może wzmocnić bezpieczeństwo w Twojej firmie.
PODGLĄD - Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych
ryzyko zawodowe PHA









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - opis metody PHA
Metoda PHA (Preliminary Hazard Analysis) to jedno z podstawowych narzędzi oceny ryzyka zawodowego, wykorzystywane na wczesnym etapie identyfikacji zagrożeń w środowisku pracy. Jej głównym celem jest szybka i ogólna analiza potencjalnych niebezpieczeństw oraz ich możliwych skutków, co pozwala na podjęcie odpowiednich działań zapobiegawczych już na etapie projektowania procesów lub wdrażania nowych technologii. Dzięki prostocie i elastyczności, metoda ta znajduje zastosowanie w różnych branżach, umożliwiając wczesne wykrycie i eliminację krytycznych zagrożeń.
Podejście PHA opiera się na systematycznej identyfikacji zagrożeń oraz przypisaniu im poziomu ryzyka na podstawie prawdopodobieństwa ich wystąpienia i potencjalnych konsekwencji. Wyniki analizy stanowią punkt wyjścia do dalszych, bardziej szczegółowych metod oceny ryzyka, co sprawia, że PHA jest istotnym elementem strategii prewencyjnej w zarządzaniu bezpieczeństwem pracy. Dzięki wczesnej identyfikacji zagrożeń, metoda ta wspiera skuteczne planowanie środków ochronnych i minimalizację ryzyka na każdym etapie funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Wielkość szkody (S)
Wielkość szkody odnosi się do potencjalnych konsekwencji zdarzenia niebezpiecznego dla zdrowia, życia ludzi, środowiska lub mienia. Ocenia się tutaj skalę strat, jakie mogą wyniknąć z danego zagrożenia — od drobnych uszkodzeń po poważne obrażenia, katastrofy ekologiczne czy znaczne straty materialne. Im poważniejsze potencjalne skutki, tym wyższa wartość tego parametru.
Prawdopodobieństwo (P)
Prawdopodobieństwo określa szansę wystąpienia niepożądanego zdarzenia w określonych warunkach pracy. W ocenie tej uwzględnia się czynniki techniczne, organizacyjne oraz ludzkie, które mogą wpływać na ryzyko incydentu. Wyższe prawdopodobieństwo oznacza większe ryzyko, nawet przy umiarkowanej wielkości szkody.


WARTOŚĆ RYZYKA (W)
Wartość ryzyka obliczamy za pomocą poniższego wzoru:
W = S × P
Ocena ryzyka PHA
W ten sposób otrzymany wynik pozwala na szybkie określenie poziomu ryzyka i jego klasyfikację zgodnie z przedstawioną tabelą, co umożliwia podejmowanie odpowiednich działań prewencyjnych. Dzięki prostocie i uniwersalności metoda ta znajduje szerokie zastosowanie w różnych branżach, szczególnie na etapie projektowania nowych procesów i technologii. Wczesna identyfikacja zagrożeń przyczynia się do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i minimalizacji ryzyka w miejscu pracy.

Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Wielkość szkody (S): 4 pkt - Pojedyncze wypadki śmiertelne, ciężkie szkody
Prawdopodobieństwo (P): 2 pkt - Mało prawdopodobne, zdarzające się raz na 10 lat
Wartość ryzyka (W): 4 x 2 = 8 pkt
Oznacza to, że na stanowisku Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych według metody PHA ryzyko mieści sie w przedziale 4-9 pkt i uznaje się je za DOPUSZCZALNE po jego ocenie - Zaleca się stałą kontrolę ryzyka i/lub podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych metodą PHA.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA |
Producent, autor | alleBHP.pl, Grzegorz Wrzeszcz |
Stanowisko | Nauczyciel technologii informatycznych w placówkach pozaszkolnych |
Kod zawodu | 235601 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PHA |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda PHA |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
ocena ryzyka zawodowego nauczyciela technologiiego informatycznych w placówkach pozaszkolnych

Metoda PHA
