Parlamentarzysta - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Parlamentarzysta
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Parlamentarzysta
- Obowiązki na stanowisku pracy Parlamentarzysta
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Parlamentarzysta
- Opis metody PHA
- Przykładowe zagrożenie Parlamentarzysta
- Parametry techniczne
Parlamentarzysta
Parlamentarzysta - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA jest to gotowa wzorcowa dokumentacja dla tego stanowiska. Pracodawca zatrudniający pracownika na stanowisku Parlamentarzysta zobowiązany jest do opracowania Oceny Ryzyka Zawodowego i przedstawienia tej dokumentacji swojemu pracownikowi.
Niniejszy produkt jest kompletną dokumentacją dla Parlamentarzysta, które to stanowisko jest zawarte w Polskiej Klasyfikacji Zawodów zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i obowiązuje od 1 Stycznia 2015 r. Stanowisko to posiada odpowiedni kod zawodu 111101 sklasyfikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).
Dokumentacja ryzyka zawodowego dla parlamentarzysti zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy.
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Parlamentarzysta – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej nasza dokumentacja została zaktualizowana i rozbudowana o zagrożenie związane z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19).
Kupując niniejszą dokumentację możesz mieć pewność, że bez problemu przejdzie ona kontrolę, a treść w będąca przedmiotem tego produktu jest jak najbardziej aktualna w odniesieniu do aktualnych przepisów pracy.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Parlamentarzysta:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
Zakupując niniejszą dokumentację ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej masz możliwość wielokrotnego wydruku tej dokumentacji oraz w razie zaistnienia takiej potrzeby edycji dokumentu.
Parlamentarzysta
zawartość oceny ryzyka zawodowego
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Parlamentarzysta, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PHA.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Parlamentarzysta zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PHA
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Parlamentarzysta
Czynnie uczestniczy w pracach Sejmu lub Senatu oraz Zgromadzenia Narodowego, a także ich organów określając, formułując i wpływając na politykę państwa na szczeblu krajowym; występuje z własnymi inicjatywami ustawodawczymi oraz bierze udział w uchwalaniu ustaw i uchwał; bierze udział w pracach komisji; kontroluje prace rządu i jego agend; uczestniczy w uroczystościach i spotkaniach z różnymi grupami społecznymi; reprezentuje interesy wyborców i działa w ich imieniu.
Obowiązki na stanowisku pracy Parlamentarzysta
- czynne uczestniczenie w pracach Sejmu lub Senatu oraz Zgromadzenia Narodowego, a także ich organów, w tym uczestniczenie w głosowaniach;
- wyrażanie swojego stanowiska oraz zgłaszanie wniosków w sprawach rozpatrywanych na posiedzeniach Sejmu, Senatu i ich organów;
- zwracanie się do Prezydium Sejmu / Senatu lub komisji sejmowej / senackiej o rozpatrzenie określonej sprawy przez Sejm / Senat lub komisję sejmową / senacką;
- uczestniczenie w podejmowaniu poselskich lub senackich inicjatyw ustawodawczych i uchwałodawczych oraz w rozpatrywaniu projektów ustaw i uchwał Sejmu lub Senatu;
- uczestniczenie w dyskusji nad sprawami rozpatrywanymi przez Sejm / Senat lub komisje sejmowe / senackie;
- branie udziału w posiedzeniach komisji sejmowych odbywających się w czasie trwania debaty plenarnej, jak i w tygodniach poza posiedzeniami Sejmu;
- występowanie jako przedstawiciel wnioskodawców poselskiego lub komisyjnego projektu ustawy, przedstawiający m.in. założenia projektu i uzasadnienie proponowanych rozwiązań;
- występowanie jako sprawozdawca komisji, referujący prace w komisji;
- podejmowanie indywidualnych działań kontrolnych, w tym: interpelacji i zapytań poselskich kierowanych w formie pisemnej do każdego członka Rady Ministrów oraz zapytań poselskich w sprawach bieżących;
- uzyskiwanie od członków Rady Ministrów oraz przedstawicieli właściwych organów i instytucji państwowych i samorządowych informacji i wyjaśnień w sprawach wynikających z wykonywania obowiązków poselskich lub senatorskich;
- podejmowanie interwencji w organach administracji rządowej i samorządu terytorialnego, w zakładach lub przedsiębiorstwach państwowych, w organizacjach społecznych oraz w jednostkach gospodarki niepaństwowej, w celu załatwienia sprawy wnoszonej we własnym imieniu albo w imieniu wyborcy lub wyborców, oraz zaznajamianie się z tokiem jej rozpatrywania;
- tworzenie w Sejmie lub Senacie klubów, kół lub zespołów poselskich / senackich oraz uczestniczenie w ich posiedzeniach, w celu wypracowania wspólnego stanowiska podczas głosowań i prac;
- przyjmowanie opinii, postulatów i wniosków wyborców oraz ich organizacji i branie ich pod uwagę w działalności parlamentarnej;
- korzystanie w pracy w Sejmie ze zbiorów Biblioteki Sejmowej oraz z pomocy Biura Analiz Sejmowych, przygotowującego ekspertyzy, opinie i informacje;
- tworzenie biur poselskich, senatorskich lub poselsko-senatorskich w celu obsługi swojej działalności w terenie;
- wykonywanie pracy w okręgu wyborczym w biurze poselskim, polegającej na pełnieniu dyżurów poselskich oraz przyjmowaniu interesantów;
- składanie w Kancelarii Sejmu lub Kancelarii Senatu w okresach rocznych, w związku z wygaśnięciem mandatu oraz na koniec kadencji, rozliczenia kwot ryczałtów przeznaczonych na prowadzenie biura;
- uczestniczenie w spotkaniach z przedstawicielami władz lokalnych, organizacji społecznych i charytatywnych w okręgu wyborczym;
- uczestniczenie w sesjach sejmików województw, rad powiatów i rad gmin, właściwych dla okręgu wyborczego, z którego został wybrany lub właściwych ze względu na siedzibę biura posła / senatora;
- przestrzeganie i stosowanie przepisów o tajemnicy prawnie chronionej oraz przepisów i zasad etyki, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
PODGLĄD - Parlamentarzysta
ryzyko zawodowe PHA
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda PHA
Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody PHA zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda PHA jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. PHA jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Parlamentarzysta - opis metody PHA
Metoda PHA (Preliminary Hazard Analysis) z ang. oznacza wstępną analize zagrożeń. Metoda matematyczna i intuicyjna, która pozwoli szybko oszacować ryzyko zawodowe. Metoda PHA jest prostą metodą, w której wykorzystuje się dwa parametry mierzenia ryzyka: stopień szkód (S) i prawdopodobieństwo (P). Wartościowanie ryzyka następuję poprzez przemnożenie wartości punktacyjnych z każdego parametru. Każdy z parametrów określony jest wartościami liczbowymi od 1 do 5, gdzie 1 oznacza najniższy stopień szkód lub prawdopodobieństwa, a 5 najwyższy.
Wzór szacowania ryzyka zawodowego metodą PHA:
W = S x P
gdzie:
W - wartość ryzyka
S - stopień szkód
P - prawdopodobieństwo wystąpienia szkód
Atutem tej metody jest szeroki wachlarz wartości dla wyżej wymienionych parametrów przez co skalowanie zagrożenia jest jeszcze dokładniejsze. Z tą metodą pracuje się bardzo podobnie jak z metodą PN-N-18002, ale w tym przypadku precyzyjniej możemy ocenić ryzyko.
Wartościowanie szkód - PHA
Wartościowanie prawdopodobieństwa - PHA
Po zebraniu wszystkich parametrów dla danego zagrożenia dokonujemy obliczenia (mnożenia) według podanego wcześniej wzoru, a iloczyn (wynik) porównujemy z poniższą tabelą wartościowania ryzyka.
Wartościowanie ryzyka - PHA
Po przewartościowaniu ryzyka i porównaniu z matrycą już wiadomo, czy dane zagrożenie jest dopuszczalne czy nie. Dla ułatwienia tego zadania warto zapoznać się z ostatnią tabelką, która powie nam jakie wartości ryzyka okreslają dopuszczalność zagrożenia, a także jakie działania należy podjąć na danym etapie zagrożenia.
Jak już pewnie zauważyłeś, wskazana metoda jest na prawdę prosta w użyciu i bardzo zbliżona do PN-N-18002.
Więcje na temat metody PHA znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Parlamentarzysta - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Wielkość szkody (S): 4 pkt - Pojedyncze wypadki śmiertelne, ciężkie szkody
Prawdopodobieństwo (P): 2 pkt - Mało prawdopodobne, zdarzające się raz na 10 lat
Wartość ryzyka (W): 4 x 2 = 8 pkt
Oznacza to, że na stanowisku Parlamentarzysta według metody PHA ryzyko mieści sie w przedziale 4-9 pkt i uznaje się je za DOPUSZCZALNE po jego ocenie - Zaleca się stałą kontrolę ryzyka i/lub podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Parlamentarzysta metodą PHA.
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PHA w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Parlamentarzysta, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Parlamentarzysta - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Parlamentarzysta |
Kod zawodu | 111101 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | PHA - Preliminary Hazard Analysis |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda PHA |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |