+48 535 385 285        biuro@allebhp.pl

Kategorie

Darmowa dostawa


Dla zamówień powyżej 150 zł!

O szczegóły zapytaj sprzedawcę!

Szybki kontakt


biuro@allebhp.pl


+48 535 385 285

pon - pt
9:00 - 16:00

Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA

Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA
Ocena: 5 na 5
(1) głosów
ORZ-214408-PHA
Produkt dostępny online Towar na magazynie Usługa dostępny online
0.00 zł na adres e-mail 15.00 zł kurier DPD (info) 0.00 zł na adres e-mail
Akceptujemy szybkie płatności z tPay
Cena: 48.00 zł/szt.
Wybierz wersję: cena
48.00
74.50

Inżynier mechanik lotniczy

Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA jest to gotowa wzorcowa dokumentacja dla tego stanowiska. Pracodawca zatrudniający pracownika na stanowisku Inżynier mechanik lotniczy zobowiązany jest do opracowania Oceny Ryzyka Zawodowego i przedstawienia tej dokumentacji swojemu pracownikowi.

Niniejszy produkt jest kompletną dokumentacją dla Inżynier mechanik lotniczy, które to stanowisko jest zawarte w Polskiej Klasyfikacji Zawodów zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i obowiązuje od 1 Stycznia 2015 r. Stanowisko to posiada odpowiedni kod zawodu 214408 sklasyfikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).

Dokumentacja ryzyka zawodowego dla inżyniera mechanika lotniczego zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy.

Dostępne wersje oceny ryzyka dla Inżynier mechanik lotniczy:

  1. Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
  2. Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.

Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA

Zakupując niniejszą dokumentację ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej masz możliwość wielokrotnego wydruku tej dokumentacji oraz, w razie potrzeby, edycji.

Inżynier mechanik lotniczy
zawartość oceny ryzyka zawodowego

  1. Strona tytułowa.
  2. Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy, sposób i miejsce wykonywania pracy).
  3. Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - PHA.
  4. Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
  5. Szczegółowe karty zagrożeń dla Inżynier mechanik lotniczy zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą PHA
  6. Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
  7. Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
  8. Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.

Opis zawodu - Inżynier mechanik lotniczy

Nadzoruje naprawy główne (remonty i naprawy specjalne) oraz modyfikacje statków powietrznych albo ich zespołów i wyposażenia lotniczego. Sprawuje kontrolę nad mechanikami w zakresie wykonywania napraw zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną i przy użyciu właściwych części i materiałów. Poświadcza czynności wykonywane na samolocie zgodnych z obowiązującymi normami europejskimi Part – 66. Zapewnia utrzymanie w technicznej zdatności do lotu statków powietrznych, ich zespołów lub wyposażenia lotniczego.

Obowiązki na stanowisku pracy Inżynier mechanik lotniczy

  • Poświadczanie czynności wykonywanych na samolocie zgodnych z obowiązującymi normami europejskimi Part – 66 w zakresie kategorii C
  • Nadzorowanie czynności technicznych na samolocie podczas przeglądów okresowych wyższego rzędu oraz czynności lotniczych na samolocie bezpośrednio przed lotem
  • Dokonywanie szczegółowych ocen technicznych statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia pod względem koniecznego zakresu napraw
  • Nadzorowanie wykonywania napraw, zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną, we właściwej kolejności, przy zastosowaniu wymaganej technologii oraz przy użyciu właściwych narzędzi, części i materiałów, posiadających ważne dokumenty albo atesty
  • Nadzorowanie demontażu statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia przed naprawą i w jej trakcie oraz nadzorowanie montażu ostatecznego po przeprowadzonej naprawie
  • Nadzorowanie prowadzenia dokumentacji przebiegu napraw oraz potwierdzanie zarejestrowanych w niej kolejnych operacji technologicznych, wykonanych przez mechaników lotniczych, pod względem zgodności z obowiązującą dokumentacją techniczną, potwierdzanie zastosowania właściwych części i materiałów oraz potwierdzanie całości wykonanych napraw
  • Poświadczanie wykonania obsługi okresowej, bieżącej, doraźnej oraz bieżących napraw, łącznie z poświadczaniem bieżącej zdatności do lotu statku powietrznego, jego zespołów i wyposażenia lotniczego
  • Nadzorowanie przestrzegania terminów ważności świadectw sprawności technicznej statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia, a także innych dokumentów zezwalających na ich użytkowanie
  • Projektowanie podzespołów i części oraz projektowanie procesów wytwarzania i regeneracji podzespołów i części statków powietrznych
  • Projektowanie i nadzorowanie procesów poszukiwania niesprawności w instalacjach statków powietrznych
  • Współdziałanie w zakresie sprawowania nadzoru nad wykonywaniem napraw z właściwym organem państwowego lotniczego nadzoru technicznego
  • Nadzorowanie praktyk kandydatów na mechaników lotniczych obsługi
  • Pełnienie obowiązków szefa technicznego grupy lotniczej, grupy obsługi specjalistycznej lub warsztatu (laboratorium) specjalistycznego
  • Planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie mechaniki lotniczej
  • Prowadzenie prac naukowo-badawczych
  • Zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, kontrolowanie przestrzegania przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska

PODGLĄD - Inżynier mechanik lotniczy
ryzyko zawodowe PHA

Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka  PHA 1
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka  PHA 2
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka  PHA 3
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka  PHA 4
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka  PHA 5
Inżynier mechanik lotniczy ocena ryzyka  PHA 6

Pobierz podgląd dokumentacji

UWAGA! - przedstawiony podgląd dokumentacji NIE JEST bezpośrednio cześcią dokumentacji Oceny Ryzyka Zawodowego dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy metodą PHA.
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.


Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]

Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą PHA w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Inżynier mechanik lotniczy
, które możesz zakupić na tej stronie.

Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.

+48 535 385 285 biuro@allebhp.pl

Parametry techniczne

Tytuł publikacji Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA
Producent, autor alleBHP
Stanowisko Inżynier mechanik lotniczy
Kod zawodu 214408 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145)
Metoda opracowania PHA - Preliminary Hazard Analysis
Format Standard A4 - 21 x 29,7 cm
Liczba stron około 25 stron formatu A4
Dział, kategoria Ocena ryzyka zawodowego, Specjaliści nauk fizycznych, matematycznych i technicznych
Wersja elektroniczna Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office
Dostępność wersji elektronicznej W ciągu 5 minut od dokonania zakupu
Wersja papierowa (książkowa)
  • laserowy druk na wysokiej jakości papierze 80g/m2
  • miękka oprawa
  • elastyczne bindowanie - z możliwością demontażu grzbietu
Dostępność wersji planszowej Dostępna od ręki, wysyłka w 24h
Zgodność Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną.
Ocena klientów - ponad 98% pozytywnych opinii

Metoda PHA

Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody PHA zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda PHA jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. PHA jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.

Inżynier mechanik lotniczy - opis metody PHA

Metoda PHA (Preliminary Hazard Analysis) z ang. oznacza wstępną analize zagrożeń. Metoda matematyczna i intuicyjna, która pozwoli szybko oszacować ryzyko zawodowe. Metoda PHA jest prostą metodą, w której wykorzystuje się dwa parametry mierzenia ryzyka: stopień szkód (S) i prawdopodobieństwo (P). Wartościowanie ryzyka następuję poprzez przemnożenie wartości punktacyjnych z każdego parametru. Każdy z parametrów określony jest wartościami liczbowymi od 1 do 5, gdzie 1 oznacza najniższy stopień szkód lub prawdopodobieństwa, a 5 najwyższy.

Wzór szacowania ryzyka zawodowego metodą PHA:

W = S x P

gdzie:

W - wartość ryzyka

S - stopień szkód

P - prawdopodobieństwo wystąpienia szkód

Atutem tej metody jest szeroki wachlarz wartości dla wyżej wymienionych parametrów przez co skalowanie zagrożenia jest jeszcze dokładniejsze. Z tą metodą pracuje się bardzo podobnie jak z metodą PN-N-18002, ale w tym przypadku precyzyjniej możemy ocenić ryzyko.

Wartościowanie szkód - PHA

Inżynier mechanik lotniczy metodą  PHA 1

Wartościowanie prawdopodobieństwa - PHA

Inżynier mechanik lotniczy metodą  PHA 2

Po zebraniu wszystkich parametrów dla danego zagrożenia dokonujemy obliczenia (mnożenia) według podanego wcześniej wzoru, a iloczyn (wynik) porównujemy z poniższą tabelą wartościowania ryzyka. 

Wartościowanie ryzyka - PHA

Inżynier mechanik lotniczy metodą  PHA 3

Po przewartościowaniu ryzyka i porównaniu z matrycą już wiadomo, czy dane zagrożenie jest dopuszczalne czy nie. Dla ułatwienia tego zadania warto zapoznać się z ostatnią tabelką, która powie nam jakie wartości ryzyka okreslają dopuszczalność zagrożenia, a także jakie działania należy podjąć na danym etapie zagrożenia.

Inżynier mechanik lotniczy metodą  PHA 4

Jak już pewnie zauważyłeś, wskazana metoda jest na prawdę prosta w użyciu i bardzo zbliżona do PN-N-18002.

Więcje na temat metody PHA znajdziesz we wpisie na naszym blogu.

Inżynier mechanik lotniczy - Przykładowe zagrożenie

Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV

Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem

Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć

Wielkość szkody (S): 4 pkt - Pojedyncze wypadki śmiertelne, ciężkie szkody

Prawdopodobieństwo (P): 2 pkt - Mało prawdopodobne, zdarzające się raz na 10 lat

Wartość ryzyka (W): 4 x 2 = 8 pkt

Oznacza to, że na stanowisku Inżynier mechanik lotniczy według metody PHA ryzyko mieści sie w przedziale 4-9 pkt i uznaje się je za DOPUSZCZALNE po jego ocenie - Zaleca się stałą kontrolę ryzyka i/lub podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.

Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Inżynier mechanik lotniczy metodą PHA.


Opinie do produktu
Brak dodanch opinii do produktu!

Dodaj opinię do produktu

Polecamy również
Pobierz darmową instrukcję BHP

przy obsłudze komputera z monitorem ekranowym

Wiadomość została wysłana na podany adres e-mail.
Sprawdź swoją skrzynkę pocztową i pobierz darmową instrukcję BHP!
facebook alleBHP.pl
Zamów rozmowę
×
Zamów rozmowę z ekspertem Grzegorz Wrzeszcz
Inspektor ds. BHP

Oddzwaniamy
w dni robocze (pn-pt)
w godzinach 9-16.

ZAMÓW ROZMOWĘ

Podaj imię i nazwisko!
Podaj numer telefonu!
Zaznacz zgodę na przetwarzanie danych!
Dziękujemy za wysłanie formularza.

Nasz Inspektor ds. BHP skontaktuje się z Tobą najszybciej jak to będzie możliwe.
  • Twoje imię i nazwisko
  • Twój numer telefonu

Nasz sklep internetowy korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z regulaminem oraz polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Akceptuję ciasteczka!
×

Instrukcja BHP przy obsłudze komputera z monitorem ekranowym
INSTRUKCJA BHP ZA DARMO!

Zostaw nam swój adres e-mail i pobierz darmową instrukcję w wersji elektronicznej!

Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA
DODANO DO KOSZYKA: 1 szt. x 48.00
Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA



×
Inżynier mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą PHA
WYSTĄPIŁ BŁĄD!

Wybierz wersję produktu!