Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą JSA
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
- Obowiązki na stanowisku pracy Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
- Opis metody JSA
- Przykładowe zagrożenie Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
- Parametry techniczne
Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą JSA jest to gotowa wzorcowa dokumentacja dla tego stanowiska. Pracodawca zatrudniający pracownika na stanowisku Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) zobowiązany jest do opracowania Oceny Ryzyka Zawodowego i przedstawienia tej dokumentacji swojemu pracownikowi.
Niniejszy produkt jest kompletną dokumentacją dla Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter), które to stanowisko jest zawarte w Polskiej Klasyfikacji Zawodów zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i obowiązuje od 1 Stycznia 2015 r. Stanowisko to posiada odpowiedni kod zawodu 243102 sklasyfikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).
Dokumentacja ryzyka zawodowego dla autora tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy.
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej nasza dokumentacja została zaktualizowana i rozbudowana o zagrożenie związane z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19).
Kupując niniejszą dokumentację możesz mieć pewność, że bez problemu przejdzie ona kontrolę, a treść w będąca przedmiotem tego produktu jest jak najbardziej aktualna w odniesieniu do aktualnych przepisów pracy.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter):
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
Zakupując niniejszą dokumentację ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej masz możliwość wielokrotnego wydruku tej dokumentacji oraz w razie zaistnienia takiej potrzeby edycji dokumentu.
Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
zawartość oceny ryzyka zawodowego
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter), sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - JSA.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą JSA
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
Celem pracy autora tekstów i sloganów reklamowych (copywritera) jest opracowanie tekstów, sloganów lub koncepcji reklamy. Produkty te powstają na podstawie briefu – dokumentu zawierającego zestaw informacji od zamawiającego, użytecznych w procesie opracowywania tekstu, sloganu lub koncepcji reklamy oraz dodatkowo na podstawie wyników analiz rynkowych dotyczących między innymi głównych konkurentów firmy, zainteresowań, upodobań i przyzwyczajeń klientów, a także wielkości popytu na produkt lub usługę. W wielu przypadkach autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) musi sam wyszukiwać informacje niezbędne do właściwego przygotowania komunikatu w formie tekstu lub sloganu reklamowego. Do jego zadań należy znalezienie takiej formy komunikatu, która możliwie najlepiej zrealizuje cele wynikające z briefu lub opisu oczekiwań klienta. Obowiązkiem autora tekstów i sloganów reklamowych (copywritera) jest oddanie pracy zgodnej z założeniami zlecającego i we właściwym terminie. W zależności m.in. od struktury organizacyjnej, wielkości czy oferty instytucji, zakres pracy autora tekstów i sloganów reklamowych (copywritera) może obejmować również tworzenie nazw, tekstów na strony internetowe, scenariuszy spotów telewizyjnych i radiowych, scenariuszy i pomysłów na wydarzenia zaplanowane i organizowane pod kątem ściśle określonego celu (eventy), działania związane z mediami społecznościowymi (social media), m.in.: blogi, zakładki, serwisy społecznościowe.
Obowiązki na stanowisku pracy Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
- organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ergonomii i ochrony środowiska;
- przyjmowanie i analizowanie zleceń na tekst, slogan lub koncepcję reklamy;
- pozyskiwanie informacji na temat rynku i konkurencji produktu będącego przedmiotem tekstu, sloganu lub koncepcji reklamy;
- identyfikowanie profilu odbiorcy tekstu, sloganu reklamowego;
- opracowywanie sposobu pozycjonowania na rynku produktu będącego przedmiotem zlecenia;
- opracowywanie koncepcji reklamy, tekstu lub sloganu reklamowego według zamówienia, z wykorzystaniem zebranych informacji i z użyciem właściwych do danego zadania narzędzi (programy do edycji tekstu, przeglądarki internetowe, materiały piśmiennicze i biurowe);
- sprawdzanie opracowanego tekstu, sloganu lub koncepcji reklamy pod kątem jego oryginalności;
- prezentowanie opracowanego tekstu, sloganu lub koncepcji reklamy klientowi, z zastosowaniem odpowiednich narzędzi (programy graficzne, programy do prezentacji).
PODGLĄD - Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter)
ryzyko zawodowe JSA
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda JSA
Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody JSA zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda JSA jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. JSA jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) - opis metody JSA
JSA (Job Safety Analysis) z and. analiza bezpieczeństwa pracy to metoda indukcyjna, w której ryzyko zawodowe jest funkcją prawdopodobieństwa zdarzenia i jego konsekwencji.
W celu oszacowania ryzyka zawodowego metodą JSA należy:
1. Określić prawdopodobieństwo konsekwencji (P)
2. Okreslić klasę konsekwencji (C)
3. Oszacować ryzyko zgodnie z matrycą wartościowania ryzyka
Do określenia prawdopodobieństwa konsekwencji (P) służy wzór:
P = F + O + A
gdzie:
P - okreslenie prawdopodobieństwa
F - częstotliwość występowania zagrożenia (ekspozycja)
O - prawdopodobieństwo wystąpienia szkód
A - możliwość uniknięcia lub ograniczenia szkody
Wskazane powyżej parametry (F, O, A) mierzymy w skali pięciostoniowej gdzie 1 odpowiada najniższemu poziomowi, a 5 najwyższemu. Dla uproszczenia skalowania powstały poniższe tabelki, które sa nieodłączną częścią tej metody.
Wartościowanie częstotliwości (ekspozycji) - JSA
Wartościowanie prawdopodobieństwa - JSA
Wartościowanie możliwości usunięcia lub zmniejszenia skutków - JSA
Po określeniu prawdopodobieństwa zgodnie z powyższym wzorem (P = F + O + A), kolejnym krokiem jest okreslenie klasy skutków w skali 1-4 zgodnie z poniższą tabelką.
Wartościowanie konsekwencji - JSA
Znając wartości P i C jesteśmy w stanie określić wartość ryzyka według matrycy określenia ryzyka (tabelka poniżej).
Matryca określenia ryzyka - JSA
Ostatnim elementem po otrzymaniu wyniku R (ryzyka) jest stwierdzenie, czy dane zagrożenie posiada dopuszczalną wartość.
Wartościowanie ryzyka - JSA
Więcje na temat metody JSA znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Na początek potrzebujemy określić P:
Częstotliwość występowania zagrożenia (F): 5 pkt - Codziennie
Prawdopodobieństwo (O): 1 pkt - Nieistotne (pomijalne)
Możliwość uniknięcia lub ograniczenia szkody (A): 1 pkt - Oczywista
Konsekwencje zdarzenia (C): C3 - Poważne - Powodujące dłuższą niezdolność do pracy
Oszacowane prawdopodobieństwo (P): 5 + 1 + 1 = 7 pkt
Nasępnie według tabeli "Matryca określenia ryzyka" określamy końcowe ryzyko. Dla P z przedziału 5-7 (druga kolumna) oraz C4 (trzeci rząd) mamy oszacowane ryzyko na poziomie 5
Oznacza to, że na stanowisku Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) według metody JSA ryzyko jest DOPUSZCZALNE - Zaleca się stałą kontrolę ryzyka i/lub podjęcie działań niezbędnych do dalszego zmniejszenia ryzyka zawodowego.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) metodą JSA.
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą JSA w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter), które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą JSA |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Autor tekstów i sloganów reklamowych (copywriter) |
Kod zawodu | 243102 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | JSA - Job Safety Analysis |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda JSA |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |