Technik mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Technik mechanik lotniczy
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Technik mechanik lotniczy
- Obowiązki na stanowisku pracy Technik mechanik lotniczy
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Materiały video - Technik mechanik lotniczy
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Technik mechanik lotniczy
- Opis metody RISK SCORE
- Przykładowe zagrożenie Technik mechanik lotniczy
- Parametry techniczne
Technik mechanik lotniczy – ryzyko zawodowe

Technik mechanik lotniczy – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19

Technik mechanik lotniczy ocena ryzyka

Technik mechanik lotniczy
zawartość oceny ryzyka zawodowego
![[[wzor]] - wzory dokumentow bhp](media/uploads/wzory-dokumentow-bhp.webp)
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Technik mechanik lotniczy, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - RISK SCORE.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Technik mechanik lotniczy zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą RISK SCORE
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Technik mechanik lotniczy
Prowadzi naprawy główne (remonty i naprawy specjalne) oraz modyfikacje statków powietrznych albo ich zespołów i wyposażenia lotniczego; zapewnia wykonywanie tych napraw zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną i przy użyciu właściwych części i materiałów; utrzymuje w technicznej zdatności do lotu statki powietrzne, ich zespoły lub ich wyposażenie lotnicze.
Obowiązki na stanowisku pracy Technik mechanik lotniczy
- dokonywanie szczegółowych ocen technicznych statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia pod względem koniecznego zakresu napraw; sporządzanie i podpisywanie protokołów z tych weryfikacji;
- osobiste wykonywanie lub nadzorowanie wykonywania napraw, zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną, we właściwej kolejności, przy zastosowaniu wymaganej technologii oraz przy użyciu właściwych narzędzi, części i materiałów, posiadających ważne dokumenty albo atesty;
- wykonywanie lub nadzorowanie demontażu statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia przed naprawą i w jej trakcie, wykonywanie lub nadzorowanie montażu ostatecznego po naprawie;
- nadzorowanie prowadzenia dokumentacji przebiegu napraw oraz potwierdzanie zarejestrowanych w niej kolejnych operacji technologicznych, wykonanych przez siebie lub pod swym nadzorem, pod względem zgodności z obowiązującą dokumentacją techniczną, potwierdzanie zastosowania właściwych części i materiałów oraz potwierdzanie całości wykonanych napraw;
- poświadczanie wykonania obsługi okresowej, bieżącej, doraźnej oraz bieżących napraw, łącznie z poświadczaniem bieżącej zdatności do lotu statku powietrznego, jego zespołów i wyposażenia lotniczego;
- przestrzeganie terminów ważności świadectw sprawności technicznej statków powietrznych, ich zespołów i wyposażenia, a także innych dokumentów zezwalających na ich użytkowanie;
- zapewnianie przestrzegania przepisów bhp, ppoż. oraz ochrony środowiska naturalnego podczas wykonywanych lub nadzorowanych przez siebie prac;
- współdziałanie w zakresie sprawowania nadzoru nad wykonywaniem napraw z właściwym organem państwowego lotniczego nadzoru technicznego.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Technik mechanik lotniczy:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.


![Grzegorz Wrzeszcz - [[nazwa_full]]](media/uploads/grzegorz-wrzeszcz-instrukcja.webp)
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą RISK SCORE w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Technik mechanik lotniczy, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Technik mechanik lotniczy – materiały wideo o ryzyku zawodowym
Co to jest ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, czym jest ocena ryzyka zawodowego, dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzić w praktyce, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się, jakie korzyści płyną z rzetelnej analizy zagrożeń i jak zwiększyć bezpieczeństwo pracowników w Twojej firmie.
Dowiedz się jak działa metoda RISK SCORE
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa metoda RISK SCORE i dlaczego może być kluczowa w procesie oceny ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, jak poszczególne etapy analizy i standaryzacja pomagają w identyfikacji zagrożeń oraz w planowaniu środków zapobiegawczych. Przekonaj się, jak RISK SCORE może zwiększyć skuteczność działań w Twojej firmie.
Kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kogo dotyczy ocena ryzyka zawodowego, jak wpływa na różne grupy pracowników i kto powinien być zaangażowany w ten proces, koniecznie obejrzyj nasz film! Dowiesz się o obowiązkach i prawach pracowników oraz pracodawców, a także o tym, jak prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka może przynieść korzyści Twojej organizacji.
Rodzaje i przykłady zagrożeń w ocenie ryzyka zawodowego
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie rodzaje zagrożeń najczęściej pojawiają się w środowisku pracy i poznać ich konkretne przykłady, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak właściwe rozpoznanie zagrożeń jest kluczem do skutecznej oceny ryzyka zawodowego i zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Dowiedz się, które obszary wymagają szczególnej uwagi oraz jak im przeciwdziałać w praktyce.
Kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto jest odpowiedzialny za ocenę ryzyka zawodowego i jaką rolę odgrywają w tym procesie pracodawcy, specjaliści BHP oraz sami pracownicy, koniecznie obejrzyj nasz film! Zrozumiesz, dlaczego współpraca wszystkich zaangażowanych stron jest kluczem do skutecznej ochrony zdrowia i życia w miejscu pracy. Dowiedz się, jak jasno określić obowiązki i kompetencje, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w Twojej firmie.
Jak powstaje ocena ryzyka zawodowego?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak krok po kroku powstaje ocena ryzyka zawodowego, koniecznie obejrzyj nasz film! Zobaczysz, jak w praktyce przebiega identyfikacja zagrożeń, analiza ich skutków oraz podejmowanie działań zapobiegawczych. Odkryj, jak rzetelnie przeprowadzony proces oceny ryzyka może wzmocnić bezpieczeństwo w Twojej firmie.
PODGLĄD - Technik mechanik lotniczy
ryzyko zawodowe RISK SCORE









Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Technik mechanik lotniczy - opis metody RISK SCORE
Metoda RISK SCORE to popularne narzędzie oceny ryzyka zawodowego, które opiera się na ilościowej analizie zagrożeń poprzez przypisanie wartości liczbowych kluczowym parametrom ryzyka. System ten uwzględnia prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia, możliwe skutki oraz częstotliwość narażenia, co pozwala na precyzyjne określenie poziomu ryzyka w środowisku pracy. Dzięki zastosowaniu matematycznego modelu punktowego, metoda umożliwia jednoznaczną klasyfikację zagrożeń oraz skuteczne planowanie działań minimalizujących ryzyko.
Struktura metody RISK SCORE pozwala na elastyczne dopasowanie analizy do specyfiki różnych branż i stanowisk pracy. Ocena opiera się na systemie wagowym, który umożliwia szybkie porównanie różnych zagrożeń oraz wskazanie obszarów wymagających natychmiastowej interwencji. Zastosowanie tej metody wspiera podejmowanie racjonalnych decyzji dotyczących zarządzania bezpieczeństwem pracy, umożliwiając priorytetyzację działań profilaktycznych oraz monitorowanie skuteczności wdrażanych środków ochronnych.

Skutki (S)
Skutki oceniają możliwe konsekwencje zdarzenia niebezpiecznego dla zdrowia lub życia pracownika. Uwzględnia się tutaj zarówno drobne obrażenia, jak i poważne urazy lub zagrożenia śmiertelne. Wartość skutków wzrasta wraz z ciężkością potencjalnych obrażeń – od niegroźnych skaleczeń po trwałe kalectwo czy śmierć.
EKSPOZYCJA (E)
Ekspozycja określa częstotliwość lub czas trwania kontaktu pracownika z potencjalnym zagrożeniem. Im częściej pracownik jest narażony na dane ryzyko lub im dłużej trwa ekspozycja, tym wyższy poziom zagrożenia. Przykładem może być codzienna praca z maszynami o wysokim poziomie hałasu lub regularny kontakt z substancjami chemicznymi.


PRAWDOPODOBIEŃSTWO (P)
Prawdopodobieństwo określa szansę zaistnienia danego zdarzenia niebezpiecznego podczas wykonywania pracy. Uwzględnia się czynniki takie jak stan techniczny urządzeń, poziom wyszkolenia pracowników czy przestrzeganie procedur bezpieczeństwa. Im większe prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku, tym wyższe ryzyko.
RYZYKO (R)
Wartość ryzyka obliczamy za pomocą poniższego wzoru:
R = E × S × P
Obliczona wartość ryzyka pozwala przypisać zagrożenie do odpowiedniej kategorii, zgodnie z przedstawioną tabelą. Podejście to umożliwia szybkie określenie priorytetów działań zapobiegawczych, od wskazanej kontroli po konieczność natychmiastowego zmniejszenia ryzyka lub wstrzymania pracy. Dzięki przejrzystemu systemowi punktowemu metoda jest szeroko stosowana w różnych branżach i pozwala na skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem w miejscu pracy.

Technik mechanik lotniczy - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Skutki (S): 15 pkt - Bardzo duże, jedna ofiara śmiertelna - 300. tyś. - 10 mln zł
Ekspozycja (E): 6 pkt - Częsta (codzienna)
Prawdopodobieństwo (P): 0.2 pkt - Możliwe do pomyślenia, 0,001% (1 na 100 000)
Ryzyko (R): 15 x 6 x 0.2 = 18 pkt
Oznacza to, że na stanowisku Technik mechanik lotniczy według metody RISK SCORE ryzyko jest poniżej 20 pkt i uznaje się je za AKCEPTOWALNE - Wskazana jest kontrola tego zagrożenia.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Technik mechanik lotniczy metodą RISK SCORE.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Technik mechanik lotniczy - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE |
Producent, autor | alleBHP.pl, Grzegorz Wrzeszcz |
Stanowisko | Technik mechanik lotniczy |
Kod zawodu | 315317 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | RISK SCORE |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda RISK SCORE |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
ocena ryzyka zawodowego technika mechanika lotniczego

Metoda RISK SCORE
