Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
- Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
- Opis metody RISK SCORE
- Przykładowe zagrożenie Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
- Parametry techniczne
Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE jest to gotowa wzorcowa dokumentacja dla tego stanowiska. Pracodawca zatrudniający pracownika na stanowisku Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej zobowiązany jest do opracowania Oceny Ryzyka Zawodowego i przedstawienia tej dokumentacji swojemu pracownikowi.
Niniejszy produkt jest kompletną dokumentacją dla Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej, które to stanowisko jest zawarte w Polskiej Klasyfikacji Zawodów zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i obowiązuje od 1 Stycznia 2015 r. Stanowisko to posiada odpowiedni kod zawodu 990340 sklasyfikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).
Dokumentacja ryzyka zawodowego dla nauczyciela języka niemieckiego w szkole podstawowej zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy.
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej nasza dokumentacja została zaktualizowana i rozbudowana o zagrożenie związane z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19).
Kupując niniejszą dokumentację możesz mieć pewność, że bez problemu przejdzie ona kontrolę, a treść w będąca przedmiotem tego produktu jest jak najbardziej aktualna w odniesieniu do aktualnych przepisów pracy.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
Zakupując niniejszą dokumentację ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej masz możliwość wielokrotnego wydruku tej dokumentacji oraz w razie zaistnienia takiej potrzeby edycji dokumentu.
Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
zawartość oceny ryzyka zawodowego
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - RISK SCORE.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą RISK SCORE
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
Prowadzi zajęcia dydaktyczne z języka obcego w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych (liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, szkoła zawodowa) oraz na kursach językowych, dbając aby uczniowie nabyli wiedzę i umiejętności komunikowania się w języku obcym w mowie i piśmie, na wymaganym poziomie określonym w podstawie programowej kształcenia językowego obowiązującej dla poszczególnych typów szkół. Realizuje dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze zadania szkoły określone w szkolnych programach opiekuńczo-wychowawczych; posiada wiedzę pedagogiczną, socjologiczną, z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych, w tym z zakresu kultury, sztuki, polityki i historii krajów z danego obszaru językowego.
Obowiązki na stanowisku pracy Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
- Wybór odpowiednich (do poziomu kształcenia) metod nauczania
- Planowanie i przeprowadzanie procesu dydaktycznego na odpowiednim etapie edukacyjnym, określonym w podstawie programowej kształcenia
- Opracowywanie programów nauczania z uwzględnieniem celów kształcenia i treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia
- Realizowanie programów nauczania języka obcego według zasad współczesnej dydaktyki i z zastosowaniem nowoczesnych metod nauczania i środków dydaktycznych, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatyczno-komunikacyjnych
- Wyposażanie uczniów w wiedzę z zakresu: kultury języka obcego, komunikacji językowej i gramatyki
- Stałe monitorowanie wiedzy i umiejętności uczniów, ich postępów w nauce oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń
- Współdziałanie z nauczycielami innych przedmiotów w celu korelacji treści kształcenia i doskonalenia pracy pedagogicznej
- Zapewnianie uczniom odpowiednich warunków do nauki poprzez dbałość o pracownię przedmiotową i jej wyposażenie
- Wdrażanie uczniów do samodzielnej, systematycznej pracy i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu nauczanego przedmiotu
- Prowadzenie wymaganej dokumentacji przebiegu nauczania
- Realizowanie założeń polityki edukacyjnej, przestrzeganie prawa oświatowego oraz prawa pracy
- Pisanie i edytowanie tekstów formalnych i naukowych w języku obcym
- Tłumaczenie tekstów i wypowiedzi ustnych z języka obcego na język polski i odwrotnie
- Wystąpienia i prezentacje publiczne, w języku obcym
- Poszerzanie i aktualizowanie wiedzy własnej z zakresu nauczanego przedmiotu poprzez udział w różnych formach doskonalenia, w tym samokształcenie
- Pełnienie funkcji nauczyciela-konsultanta, nauczyciela-doradcy metodycznego; wychowawcy klasy
- Prowadzenie językowego koła zainteresowań, zajęć wyrównawczych, olimpiad i obozów językowych
- Uczestnictwo w projektach i programach współpracy i wymiany międzynarodowej
- Opiekowanie się studentami odbywającymi praktyki i staże nauczycielskie
- Współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów
- Inne zadania, wynikające ze statutu szkoły lub placówki oświatowej
PODGLĄD - Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej
ryzyko zawodowe RISK SCORE
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda RISK SCORE
Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody RISK SCORE zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda RISK SCORE jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. RISK SCORE jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej - opis metody RISK SCORE
Metoda RISK SCORE jest prostą metodą, w której wykorzystuje się trzy parametry mierzenia ryzyka: skutki/straty (S), ekspozycja (E), i prawdopodobieństwo (P). Wartościowanie ryzyka następuję poprzez przemnożenie wartości punktacyjnych z każdego parametru. Ciekawostką tej metody jest mierzenie możliwych skutków na straty materialne/finansowe, które w praktyce nijak ma się do polskiej rzeczywistości. Wynika to z faktu przeliczania wszystkiego na finanse w kraju, w którym ta metoda powstała (Stany Zjednoczone).
Wzór szacowania ryzyka zawodowego metodą RISK SCORE:
R = S x E x P
gdzie:
R - wartość ryzyka
S - skutki, straty wynikające z wystąpienia zagrożenia
E - ekspozycja na zagrożenie
P - prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia
Dużym atutem tej metody jest zastosowanie parametru z ekspozycją danego zagrożenia oraz szeroki wachlarz wartości dla każdego z parametrów. Dzięki temu wynik jest bardzo dokładny przy dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego. Osobiście uważam tę metodę za najdokładniejszą i bardzo lubię pracować przy tworzeniu oceny ryzyka zawodowego tą metodą.
Wartościowanie skutków - RISK SCORE
Wartościowanie ekspozycji - RISK SCORE
Wartościowanie prawdopodobieństwa - RISK SCORE
Po zebraniu wszystkich parametrów dla danego zagrożenia dokonujemy obliczenia (mnożenia) według podanego wcześniej wzoru, a iloczyn (wynik) porównujemy z poniższą tabelą wartościowania ryzyka. Ostateczne określenie ryzyka grupujemy w pięciu wartościach przy czym dwa ostatnie wyniki (iloczyn powyżej 200 pkt.) dają ryzyko NIEDOPUSZCZALNE.
Wartościowanie ryzyka - RISK SCORE
Więcje na temat metody RISK SCORE znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Skutki (S): 15 pkt - Bardzo duże, jedna ofiara śmiertelna - 300. tyś. - 10 mln zł
Ekspozycja (E): 6 pkt - Częsta (codzienna)
Prawdopodobieństwo (P): 0.2 pkt - Możliwe do pomyślenia, 0,001% (1 na 100 000)
Ryzyko (R): 15 x 6 x 0.2 = 18 pkt
Oznacza to, że na stanowisku Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej według metody RISK SCORE ryzyko jest poniżej 20 pkt i uznaje się je za AKCEPTOWALNE - Wskazana jest kontrola tego zagrożenia.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej metodą RISK SCORE.
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą RISK SCORE w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej |
Kod zawodu | 990340 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | RISK SCORE |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda RISK SCORE |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |