Dyrektor departamentu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE
Spis treści
- Opis - ryzyko zawodowe - Dyrektor departamentu
- Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
- Dostępne wersje oceny ryzyka zawodowego
- Zawartość dokumentacji ryzyka zawodowego
- Opis zawodu - Dyrektor departamentu
- Obowiązki na stanowisku pracy Dyrektor departamentu
- Podgląd oceny ryzyka zawodowego Dyrektor departamentu
- Opis metody RISK SCORE
- Przykładowe zagrożenie Dyrektor departamentu
- Parametry techniczne
Dyrektor departamentu
Dyrektor departamentu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE jest to gotowa wzorcowa dokumentacja dla tego stanowiska. Pracodawca zatrudniający pracownika na stanowisku Dyrektor departamentu zobowiązany jest do opracowania Oceny Ryzyka Zawodowego i przedstawienia tej dokumentacji swojemu pracownikowi.
Niniejszy produkt jest kompletną dokumentacją dla Dyrektor departamentu, które to stanowisko jest zawarte w Polskiej Klasyfikacji Zawodów zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i obowiązuje od 1 Stycznia 2015 r. Stanowisko to posiada odpowiedni kod zawodu 121301 sklasyfikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145).
Dokumentacja ryzyka zawodowego dla dyrektora departamentu zawiera wszystkie najważniejsze i niezbędne elementy.
Ocena ryzyka zawodowego
Zamawiając od nas dokumenrację oceny ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej otrzymasz do pobrania dwa pliki:- Wersja graficzna - rozszerzony widok dokumentacji ryzyka zawodowego z ikonografią i rozbiciem każdego zagrożenia na osobnej stronie
- Wersja klasyczna - podstawowy widok dokumentacji ryzyka zawodowego w formie tabelki zbiorczej ze wszystkimi zagrożeniami - wersja ta składa się z około połowy objętości wersji graficznej
W przypadku zamówienia wersji papierowej, drukujemy i wysyłamy wersję klasyczną.
Dyrektor departamentu – Ocena ryzyka zawodowego COVID-19
Zgodnie z najnowszymi wytycznymi Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej nasza dokumentacja została zaktualizowana i rozbudowana o zagrożenie związane z koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19).
Kupując niniejszą dokumentację możesz mieć pewność, że bez problemu przejdzie ona kontrolę, a treść w będąca przedmiotem tego produktu jest jak najbardziej aktualna w odniesieniu do aktualnych przepisów pracy.
Dostępne wersje oceny ryzyka dla Dyrektor departamentu:
- Elektroniczna (.doc/.docx/.odt/.pdf) - daje możliwość dokonywania zmian w dokumentacji w razie zajścia takiej potrzeby.
- Papierowa - gotowy wydruk przygotowany do podpisu przez pracodawcę i pracownika w miękkiej oprawie.
Zakupując niniejszą dokumentację ryzyka zawodowego w wersji elektronicznej masz możliwość wielokrotnego wydruku tej dokumentacji oraz w razie zaistnienia takiej potrzeby edycji dokumentu.
Dyrektor departamentu
zawartość oceny ryzyka zawodowego
- Strona tytułowa.
- Pełna karta stanowiska pracy: (opis czynności, ogólna charakterystyka, używane maszyny i narzędzia na stanowisku pracy Dyrektor departamentu, sposób i miejsce wykonywania pracy).
- Dokładny opis metody wraz z matrycą mierzenia ryzyka - RISK SCORE.
- Identyfikacja zagrożeń - pełen wykaz czynników z odpowiednim ich podziałem (fizyczne, pyły i pary, chemiczne, biologiczne, uciążliwe i niebezpieczne).
- Szczegółowe karty zagrożeń dla Dyrektor departamentu zawierające pełne szacowanie ryzyka metodą RISK SCORE
- Wykaz działań korygujących zagrożenia oraz odpowiedzialności za to.
- Wykaz pracowników zatrudnionych na danym stanowisku.
- Dokumentacja składa się z około 25 stron w fotmacie A4.
Opis zawodu - Dyrektor departamentu
Odpowiada za koordynowanie całokształtu prac departamentu wchodzącego w skład urzędu zgodnie z wyznaczonym departamentowi obszarem kompetencji; odpowiada za podejmowane decyzje i rezultaty pracy departamentu; ustala wewnętrzne harmonogramy i procedury; odpowiada za politykę kadrową i informacyjną departamentu; realizuje politykę organizacji w kierowanym departamencie, zarządzanie całokształtem prac realizowanych w departamencie.
Obowiązki na stanowisku pracy Dyrektor departamentu
- Planowanie i opracowywanie strategii pracy departamentu;
- Branie udziału w opracowaniu i akceptowanie procedur i wewnętrznych uregulowań departamentu;
- Opracowanie zadań komórek organizacyjnych wchodzących w skład departamentu;
- Nadzorowanie i koordynowanie działań operacyjnych wszystkich podległych komórek organizacyjnych;
- Podejmowanie decyzji i podpisywanie pism nie będących w wyłącznej kompetencji przełożonych;
- Reprezentowanie przełożonych w sprawach należących do zakresu zadań departamentu;
- Podejmowanie decyzji wewnętrznych w sprawach dotyczących bieżącego funkcjonowania departamentu;
- Podejmowanie działań na rzecz podnoszenia i doskonalenia kwalifikacji pracowników departamentu;
- Przygotowywanie planów działania i planów finansowych urzędu w części dotyczącej departamentu;
- Pełnienie nadzoru nad realizacją wydatków dokonywanych na wniosek departamentu;
- Pełnienie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych przez pracowników departamentu;
- Opracowywanie oraz wdrażanie zmian organizacyjnych w ramach departamentu;
- Kierowanie podległym zespołem pracowników;
- Dokonywanie bieżącego podziału czynności pomiędzy kadrę kierowniczą i pracowników departamentu, w tym określanie zakresu uprawnień i kompetencji zastępców dyrektora oraz zakresu zadań pracowników;
- W razie potrzeby upoważnienie innego pracownika departamentu do podejmowania decyzji oraz podpisywania pism;
- Występowanie z wnioskami dotyczącymi zatrudniania, zwalniania, awansowania i nagradzania pracowników departamentu;
- Bieżące kontrolowanie realizacji zadań i akceptowanie pod względem merytorycznym i formalnym dokumentów przygotowanych przez pracowników departamentu;
- Pełnienie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników departamentu przepisów i zasad archiwizacji dokumentów;
- Podejmowanie działań w ramach kontroli zarządczej dla zapewnienia realizacji celów i zadań departamentu w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy;
- Wykonywanie zadań i czynności zleconych przez przełożonych;
- Podejmowanie działań w ramach indywidualnych upoważnień przełożonych;
- Branie udziału w spotkaniach, naradach i konferencjach dotyczących merytorycznych zadań departamentu;
- Współpracowanie z przełożonymi oraz pozostałymi departamentami funkcjonującymi w ramach urzędu;
- Reprezentowanie departamentu w kontaktach wewnętrznych w ramach urzędu;
- Reprezentowanie departamentu w kontaktach zewnętrznych;
- Zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie przepisów bhp, ochrony ppoż. I ochrony środowiska.
PODGLĄD - Dyrektor departamentu
ryzyko zawodowe RISK SCORE
Przedstawiony podgląd dokumentacji ma charakter orientacyjny, którego celem jest unaocznienie jak skonstruowany jest plik który można zakupić,
a zakupiona dokumentacja będzie sie od niego znacząco różnić wartością merytoryczną.
Metoda RISK SCORE
Niniejsza dokumentacja zawiera szczegółowe informacje i wytyczne dla metody RISK SCORE zgodnie z tym, jak została opracowana. Opis metody zawiera kolorowe tabelki wartościoiwania poszczególych parametrów dając nie tylko pełne liczbowe odzwierciedlenie tych parametrów, ale również wizualne. Dzięki temu masz pewność, że osoba przeprowadzająca kontrolę (i nie tylko) bez problemu odnajdzie się w treści dokumentacji. Metoda RISK SCORE jest jedną z najpopularniejszych w metod szacowania ryzyka zawodowego w naszym kraju dlatego z powodzeniem można bazować na tym opracowaniu. RISK SCORE jest bardzo lubianą metodą przez kontrolujące organy np. takie jak Państwowa Inspekcja Pracy czy Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Dyrektor departamentu - opis metody RISK SCORE
Metoda RISK SCORE jest prostą metodą, w której wykorzystuje się trzy parametry mierzenia ryzyka: skutki/straty (S), ekspozycja (E), i prawdopodobieństwo (P). Wartościowanie ryzyka następuję poprzez przemnożenie wartości punktacyjnych z każdego parametru. Ciekawostką tej metody jest mierzenie możliwych skutków na straty materialne/finansowe, które w praktyce nijak ma się do polskiej rzeczywistości. Wynika to z faktu przeliczania wszystkiego na finanse w kraju, w którym ta metoda powstała (Stany Zjednoczone).
Wzór szacowania ryzyka zawodowego metodą RISK SCORE:
R = S x E x P
gdzie:
R - wartość ryzyka
S - skutki, straty wynikające z wystąpienia zagrożenia
E - ekspozycja na zagrożenie
P - prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia
Dużym atutem tej metody jest zastosowanie parametru z ekspozycją danego zagrożenia oraz szeroki wachlarz wartości dla każdego z parametrów. Dzięki temu wynik jest bardzo dokładny przy dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego. Osobiście uważam tę metodę za najdokładniejszą i bardzo lubię pracować przy tworzeniu oceny ryzyka zawodowego tą metodą.
Wartościowanie skutków - RISK SCORE
Wartościowanie ekspozycji - RISK SCORE
Wartościowanie prawdopodobieństwa - RISK SCORE
Po zebraniu wszystkich parametrów dla danego zagrożenia dokonujemy obliczenia (mnożenia) według podanego wcześniej wzoru, a iloczyn (wynik) porównujemy z poniższą tabelą wartościowania ryzyka. Ostateczne określenie ryzyka grupujemy w pięciu wartościach przy czym dwa ostatnie wyniki (iloczyn powyżej 200 pkt.) dają ryzyko NIEDOPUSZCZALNE.
Wartościowanie ryzyka - RISK SCORE
Więcje na temat metody RISK SCORE znajdziesz we wpisie na naszym blogu.
Dyrektor departamentu - Przykładowe zagrożenie
Nazwa zagrożenia: Porażenie prądem elektrycznym do 1kV
Źródło zagrożenia: Obsługa urządzeń pod napięciem
Możliwe skutki: Ból, Skurcze mięśniowe, Zatrzymanie oddechu, Zaburzenia krążenia, Zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi itp., Czasowa utrata przytomności, Migotanie komór mięśnia sercowego, Oparzenia tkanek wewnętrznych, Zwęglenie tkanek, Śmierć
Skutki (S): 15 pkt - Bardzo duże, jedna ofiara śmiertelna - 300. tyś. - 10 mln zł
Ekspozycja (E): 6 pkt - Częsta (codzienna)
Prawdopodobieństwo (P): 0.2 pkt - Możliwe do pomyślenia, 0,001% (1 na 100 000)
Ryzyko (R): 15 x 6 x 0.2 = 18 pkt
Oznacza to, że na stanowisku Dyrektor departamentu według metody RISK SCORE ryzyko jest poniżej 20 pkt i uznaje się je za AKCEPTOWALNE - Wskazana jest kontrola tego zagrożenia.
Opisane powyżej tabele wartościowania oraz opis metody znajdziesz w zakupionej Ocenie Ryzyka Zawodowego dla zawodu Dyrektor departamentu metodą RISK SCORE.
Cześć!
Nazywam się Grzegorz Wrzeszcz i od 2014 roku zawodowo zajmuję się BHP. Od tego czasu udało mi się opracować blisko 1500 różnych dokumentacji oceny ryzyka zawodowego metodą RISK SCORE w tym również ryzyko zawodowe dla stanowiska Dyrektor departamentu, które możesz zakupić na tej stronie.
Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego produktu to pisz śmiało lub dzwoń! Z przyjemnością odpowiem na wszystkie twoje pytania i rozwieję (mam nadzieję) wszelkie wątpliwości.
Parametry techniczne
Tytuł publikacji | Dyrektor departamentu - Ocena Ryzyka Zawodowego metodą RISK SCORE |
Producent, autor | alleBHP |
Stanowisko | Dyrektor departamentu |
Kod zawodu | 121301 - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) |
Metoda opracowania | RISK SCORE |
Format | Standard A4 - 21 x 29,7 cm |
Liczba stron | około 25 stron formatu A4 |
Dział, kategoria | Ocena ryzyka zawodowego, Metoda RISK SCORE |
Wersja elektroniczna | Plik DOCX - umożliwia edycję dokumentacji w programie Microsoft Office |
Dostępność wersji elektronicznej | W ciągu 5 minut od dokonania zakupu |
Wersja papierowa (książkowa) |
|
Dostępność wersji papierowej | Dostępna od ręki, wysyłka w 24h |
Zgodność | Opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. Oceny Ryzyka Zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni akceptowalna przez Państwową Inspekcję Pracy oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. |
Ocena klientów | - ponad 99% pozytywnych opinii |